הזמינה באתר קסטרו - וגילתה שאין משלוח לבקעת הירדן

קסטרו: "במקרים שבהם חברת השילוח החיצונית אינה מגיעה, אנו נשלח את הפריטים באמצעות דואר ישראל"

האם בקעת הירדן נכללת בתחומי מדינת ישראל או לא? שלא מרצונה, מצאה את עצמה לקוחת קסטרו, המתגוררת במושב חמרה השייך למועצה האזורית בקעת הירדן, מתמודדת עם הסוגייה כבדת-המשקל הזאת.

"כ-3 ימים לאחר שביצעתי הזמנת ביגוד עבור הבן שלי באתר קסטרו וקיבלתי אישורי הזמנה בנוסח 'המשלוח שלך בדרך אלייך'", קובלת עידית אלבז בסטטוס זועם בפייסבוק, שהפך ויראלי במהרה, "התקשרה נציגה מהחברה להודיעני כי לא יוכלו לספק לי את הסחורה, כיוון שאינם מוסרים סחורה מעבר לקו הירוק ואינם מוכנים לשולחה בדואר ישראל למרות נכונותי לתוספת תשלום.

"פניתי במכתב והבעתי את אכזבתי על התנהלותם, על הזמן האבוד אותו בזבזתי לגיבוש ההזמנה, העברת פרטי תשלום וכולי - כשבסופו של דבר אני מקבלת תשובה שכזאת. במענה לפנייתי נכתב לי כך: 'ראשית, צר לנו לקרוא על אכזבתך בגין רכישה שביצעת דרך האתר'. בתקנון האתר רשום: 'ניתן לבצע הזמנה באתר קסטרו לכל אזורי הארץ, למעט אזורים הנמצאים מחוץ לשטחי ישראל. בשלב זה לא ניתן לבצע הזמנה לחו"ל'.

"ביתי הוא במושב חמרה בבקעת הירדן, יישוב אשר הוקם לאחר מלחמת ששת הימים כחלק משרשרת יישובים הנקראת תוכנית אלון (כן, בימי שלטון המערך), ומאז ועד היום (ולנצח) חלק ממדינת ישראל - כל עוד מדינת ישראל לא קבעה אחרת! אולם, חברת קסטרו בוחרת להחרים אותי".

קסטרו: "אין שיקול פוליטי"

בקסטרו מסבירים כי חברת השילוח UPS, המבצעת את השליחויות, מגיעה לאזורים מסוימים מעבר לקו הירוק ולאחרים לא, משיקולים מסחריים ולא פוליטיים. בעקבות הפרסום הוחלט לשלוח את הסחורה באמצעות דואר ישראל, כפי שהציעה מלכתחילה הלקוחה.

תגובת קסטרו: "לקוחות האתר יכולים לקבל את המשלוח לכל מקום בארץ. במקרים בהם חברת השילוח החיצונית אינה מגיעה, אנו נשלח את הפריטים באמצעות דואר ישראל".

לעניין התגובה הפוגענית המתייחסת לבקעה לכאורה כאל חו"ל - לא נמסרה התייחסות, ורק נאמר כי הניסוח תוקן בעקבות המקרה.