ההסתדרות לרמון: החזר השכר לשחקני הפועל ת"א

במכתב ששיגר לבעלי האדומים, דורש ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון, לשלם לשחקנים את שכר ינואר המלא, ולהימנע מקיצוץ של 10%

האם שחקני הפועל ת"א ינסו להחזיר את הכספים שקוזזו להם מהשכר של חודש ינואר, בעקבות הקיצוץ החד-צדדי עליו הודיע בעלי הקבוצה חיים רמון? היום (א') נשלח לבעלי מועדון הכדורגל מכתב מראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון, ובו דרישה לשלם לשחקני הקבוצה באופן מיידי את מלוא שכרם. בנוסף, מאיים אלון כי במידה ולא יוחזר הקיצוץ, יפעלו השחקנים בכל האמצעים העומדים לרשותם בעניין.

במכתבו לרמון, שהעתק אליו נשלח גם לרשות לבקרת תקציבים של ההתאחדות לכדורגל, מציין ניר אלון: "לפי המידע שהועבר אלינו מהשחקנים, הנהלת הקבוצה הפחיתה באופן חד-צדדי, 10% משכר השחקנים בגין חודש ינואר 14'. אין מחלוקת כי השחקנים זכאים למלוא שכרם, בין על-פי דין ובין על-פי חוזה העסקה של כל שחקן עם הקבוצה. מכל מקום וכידוע לך היטב, הפחתה בתשלום שכר עבודה גוררת אחריה פיצויי הלנת שכר".

במכתב, דורש ראש חטיבת הספורט בהסתדרות מרמון "להשיב לשחקנים את השכר שהופחת, ולשלם לכל אחד מהשחקנים את מלוא שכרו. היה ולא תעשו כן, לא תיוותר בידינו הברירה אלא להנחות את השחקנים לעשות שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותם".

הסיבה לקיצוצי השכר בהפועל ת"א היא המצב הכלכלי אליו נקלע המועדון, והניסיון של רמון לסיים את העונה עם גירעון קטן ככל האפשר.

הפועל ת"א היא אחת מבין 11 קבוצות ליגת העל ששחקניה החליטו בתקופה האחרונה לעזוב את ארגון שחקני הכדורגל, לטובת ייצוג תחת חטיבת הספורט של ההסתדרות. שלוש הקבוצות ששחקניהן עדיין נותרו תחת הייצוג של ארגון שחקני הכדורגל הן מכבי פתח תקווה, בני סכנין ובני יהודה.

מהפועל ת"א נמסר בתגובה: "ראוי היה שניר אלון היה מדבר קודם עם השחקנים אותם הוא מתיימר לייצג, לפני שהוא מוציא מכתבים שנועדו לעשות יחסי ציבור לעצמו ולארגונו בלבד. אם הוא היה טורח לדבר עם שחקני הקבוצה ולא מסתמך על כתבות וחצאי אמיתות, הוא היה מבין שהמספרים בהם נקב שגויים וכי ההצעה הראשונית לקיצוץ באה מהשחקנים עצמם, זאת עוד בטרם נערכה פגישה בינם לבין חיים רמון. כל החלטה שתילקח תיעשה בצוותא עם השחקנים כולם".