זקוקים לציוד למחשבה

הבעיה של המשטרה אינה ציוד פיזי, אלא חוסר בציוד שכלי

"אנחנו נותנים את מלוא הגיבוי למשטרת ישראל לפעול באמצעים קיימים ובאמצעים חדשים נגד ארגוני הפשע" - זה מה שאמר היום (א') בנימין נתניהו בישיבת הממשלה על חיסולי הרחוב המתרבים ומשגשגים.

אבל מה פירוש דבריו של ראש הממשלה? שעד היום "ממשלת ישראל" לא נתנה למשטרה את מלוא הגיבוי במאבקה בפשע? שעד כה לא עמדו לרשות המשטרה "האמצעים החדשים נגד ארגוני הפשע"?

הנפגע האחרון

כל זה מזכיר מאד את אסון השריפה בכרמל. לאחר הארוע הממשלה נתנה לכבאים גיבוי ללא הגבלה. מטוסי כיבוי שעל הצורך בהם דיבר נתניהו במשך שנים לפני האסון הוכרו פתאום כציוד שצריך לרוכשו, לא לדבר עליו.

האנשים ששילמו בחייהם על מלחמת הרחובות - בהם גם עוברי אורח תמימי דרך - לאלה "מלוא הגיבוי" כבר לא יועיל. מה שראש הממשלה השיג בדבריו זה בעיקר את האפשרות לטעון שהוא "התריע". וכמו בכרמל, לא נתפלא אם גם כאן הוא יכריז יום אחד שהוא היה הראשון שזיהה, אלא שהשאלה הקובעת היא מי יזהה את הנפגע האחרון.

הסיסמאות האמורות להרתיע הן חלולות, כי ברור לגמרי שקציני המשטרה, ובוודאי השרים, לא יודעים מה עושים עם הדבר הזה. פשוט כך. אין להם שמץ של מושג כיצד מדבירים את התופעה, או אפילו איך ואיפה מתחילים לטפל בה. מה שהם יודעים כרגע זה לנאום, להצהיר, להודיע. ואת זה הם לא מפסיקים לעשות. והמתנקשים לא מפסיקים לקטול. סידור נחמד.

הציוד השכלי

ביבי מדבר על ציוד חדש. שוב כמו אסון הכרמל כאשר דיברו על מטוסי כיבוי. האם אפשר להאמין שלפושעים בארץ יש ציוד יותר משוכלל מאשר למשטרה? בנשק או באלקטרוניקה? על זה אומרים בולשיט. וכאשר מפקדים ומנהלים מפריחים סיסמאות כאלה, ברור שהם חסרי אונים.

מה שאני מבקש לומר הוא זה: הבעיה אינה ציוד שקיים ובמידה מספיקה. הבעיה היא ציוד שכלי, שנראה כי בו קיים חסר. זה הציוד בעזרתו גובר העולם התחתון על המשטרה. התחכום.

אנשי עולם זה יודעים איך חודרים לשורות המשטרה, הם מתוודעים אל תוכניותיהם, עומד לרשותם מחנה גדול של "מרגלים": שוטרים מושחתים, אזרחים מפוחדים, וכמובן גם רבנים מאד מקושרים. ראינו במקרה של פינטו, ורבים אחרים, באיזו קלות קצינים בכירים נופלים ברשתם של נוכלים.

אז נא לא לבלבל אותנו בסיסמאות שמטרתן מתן אליבי לנושאים באחריות. בכלל, רצוי שתפסיקו לדבר כל-כך הרבה. תנו למעשים להתבטא בשבילכם. אם אתם מסוגלים למעשים.

זה מתחיל באשדוד

אם מחפשים את שורשי הבעיה, לכו אל נמל אשדוד. תמצאו שם את אלון חסן, נושא בעול תפקידו הקודם, יו"ר ועד העובדים, בחסות ההנהלה וההסתדרות - ומפזר סביבו את המסר: רק בכוח, חבר'ה.