איזיצ'יפ: הדוחות העלו, סיסקו הורידה

המשקיעים אהבו את התוצאות ואת ההנחיות של איזיצ'יפ, וביום פרסום הדוחות העלו את המניה, אבל למחרת היא החזירה את כל העליות

משקיעים יצאו לסוף שבוע ארוך, לרגל יום הנשיאים שחל מחר, עם עלייה שבועית של 2% עד 3% במדדים העיקריים. הנאסד"ק הוביל עם עלייה של 3%, והמניה עם המשקל הכי גבוה, אפל (AAPL), עלתה ב-5%. בכך השלימה אפל תיקון של 10% מתחתית של פחות מ-500 דולר, שאליה ירדה אחרי התוצאות לפני שלושה שבועות.

אפל עלתה עקב רכישה עצמית ואגרסיבית של מניות, 14 מיליארד דולר בשבועיים, אבל גם בגלל ריאיון נרחב שהעניק לפני שבוע המנכ"ל טים קוק לוול סטריט ג'ורנל, ובו הבטיח השקת מוצרים בקטגוריות חדשות עוד השנה. תזמון הריאיון כנראה לא מקרי: בשבוע הבא, בתערוכת המובייל הענקית בברצלונה, צפוי הרבה רעש מהשקת הגלקסי S5 של סמסונג, ואפל, כהרגלה, לא תהיה בברצלונה.

בגזרת הישראליות שבתיק, איזיצ'יפ (EZCH) וקמטק (CAMT) פרסמו בשבוע שעבר תוצאות. קמטק נסקה ברבעון הרביעי במאות אחוזים, ובמחזורי ענק שכמותם לא ידעה החברה מעולם. המהומה הגדולה הייתה על חדשות ישנות, שקשורות למכונת הדפסה ייחודית על מעגלים אלקטרונים (PCB), שבהברקה שיווקית הדביקו לה את מלת הקסם 3D, והדליקו את המניה.

מהתוצאות ומשיחת האנליסטים לא ניתן היה להבין מדוע נסקה המניה. מכונת הדפסה ראשונה נכנסת בימים אלה לעבודת ייצור באלטק (ELTK), ומוקדם לדעת עד כמה, אם בכלל, ישפיע הדבר על שורת המכירות השנה. נראה שגם מומחה השבבים אביגדור וילנץ לא הבין על מה הייתה המהומה, כי על פי דיווח שלו מיום שישי, הוא ניצל את הנסיקה בקמטק, ויצא ברווח נאה מהחזקה של כמעט 6% שבנה בשנים האחרונות בחברה.

המשקיעים אהבו את התוצאות, את ההנחיות ואת שיחת האנליסטים של איזיצ'יפ, וביום הפרסום העלו את המניה, אבל למחרת, בעקבות תוצאות סיסקו (CSCO), החזירה המניה את כל העלייה. מדהים להיווכח שוב ושוב איך משקיעים נתפסים לכותרות כלליות, במקרה זה על ירידה במכירות הנתבים, ונמנעים מלקרוא את ה"אותיות הקטנות". מייסד ומנכ"ל איזיצ'יפ, אלי פרוכטר, אמר בשיחה במפורש, כי הוא צופה שהשנה המכירות לסיסקו ימשיכו לגדול, וכי היא תהיה לקוחה של יותר מ-40%.

להערכת פרוכטר, ייתכן שמספר הפלטפורמות שבהן סיסקו מטמיעה את מעבדי איזיצ'יפ יגדל עם השקת הדור החמישי של המעבדים בחצי השני של השנה. אין לי ספק שהשת"פ מול סיסקו יעמיק הרבה יותר גם עם השקת מעבדי ה-NPS שפותחו בקריית גת - שנוסף על שוק הנתבים מיועדים גם לשוק מרכזי אחסון הנתונים - וזה יקרה ללא התיווך של מארוול (MRVL).

גם מנכ"ל סיסקו, ג'ון צ'יימברס, הסביר בראיונות אחרי התוצאות, שצבר ההזמנות למערכות שלהם נמצא בשיא. זה אמור להיות מתורגם למכירות גבוהות יותר בהמשך השנה, כולל לנתבי קצה, שהם השוק הספציפי של איזיצ'יפ. לקוח משמעותי נוסף של איזיצ'יפ, שיגדיל גם השנה את הרכישות שלו הוא יצרן הציוד הסיני ZTE, שברבעון הרביעי הגדיל אותן ב-164%, עקב תחילת ההשקעות ברשתות LTE בסין.

תלוי בג'וניפר

פרוכטר מעריך שאיזיצ'יפ תצמח השנה לעומת 2013, עקב גידול משמעותי שצפוי במכירות לסיסקו ול-ZTE, אבל מתקשה לתת הערכות מספריות לצמיחה השנתית, בגלל לקוח שלישי משמעותי, ג'וניפר (JNPR). ג'וניפר הכריזה לפני שנים על נטישת איזיצ'יפ, עקב מעבר לפיתוח עצמי של מעבדי רשת, אבל היא ממשיכה לרכוש את מעבדי הדור השני שהושקו לפני עשר שנים.

אשתקד רכשה ג'וניפר מעבדים בהיקף של כמעט 14 מיליון דולר, והשנה היא אמורה לרדת משמעותית, אבל לא ניתן לצפות מראש כמה תרד. אם למרות הצפי לירידה החדה ברכישות מג'וניפר עדיין צופים באיזיצ'יפ צמיחה שנתית לחברה, זה אומר שיש להם ביטחון גדול מאוד בגידול אצל הלקוחות האחרים, ובראשם סיסקו ו-ZTE. אגב, להערכתי ג'וניפר תחזור לעבוד עם איזיצ'יפ במעבדי ה-NPS.

איזיצ'יפ נמצאת היום בעמדה יוצאת מהכלל, שבה לא הייתה מעולם. מעבדי ה-NPU צומחים חזק, ומאז 2002 - במחזוריות של כשלוש שנים - מחליף דור חדש וחזק הרבה יותר את הדור הישן בצורה חלקה, תוך כדי ייצור הר מזומנים של יותר מ-200 מיליון דולר. נוסף על כך, מאז 2010 מממנים מעבדי ה-NPU בעשרות מיליוני דולרים את פיתוח משפחת המעבדים החדשה, ה-NPS, לרשתות הדור הבא, שמהוות שוק גדול הרבה יותר.

הכותב משמש כיועץ ומשקיע בניירות ערך שונים ויועץ לקרן "פיא נבחרת נאסד"ק". בכל מקרה, אין לראות בכתבות אלה משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע, לרבות ני"ע המוזכרים בכתבות אלה. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו.