צ'רלטון תמשיך לשדר את הליגה האירופית עד 2018

רכשה מאופ"א זכויות ל-3 עונות נוספות, כולל זכויות ה-‏HD‏, האינטרנט והסלולר ■ גם ערוץ הספורט האריך את הזיכיון מול אופ"א - עבור שידורי ליגת האלופות

חברת צ'רלטון תמשיך לשדר את הליגה האירופית עד שנת 2018, אחרי שזכתה במכרז של אופ"א לשידור המפעל ל-3 עונות נוספות.

במסגרת ההסכם החדש עם אופ"א, מפעילת הערוצים ספורט 1, ספורט 2 וספורט 1‏‎ HD ‎תמשיך לשדר את המפעל בעונות 2015/16, 2016/17 ו-2017/18. ההסכם יכלול את זכויות ה-‏HD‏ של הליגה האירופית, ובנוסף את הזכויות לשידורי המשחקים באינטרנט ובסלולר.

בכך תסגור צ'רלטון 9 שנים רצופות של שידור הליגה האירופית, מאז רכשה את הזכויות למפעל כשמותג מחדש על-ידי אופ"א ב-2009/10 והחליף את גביע אופ"א.

הנוכחות הקבועה של הקבוצות הישראליות בשלב הבתים של הליגה האירופית בשנים האחרונות הפכה את המפעל מבחינתה של צ'רלטון לאטרקטיבי וכדאי עוד יותר. בגלל חוקי הרגולציה מצליחה צ'רלטון להחזיר חלק מההשקעה ברכישת הזכויות באמצעות מכירת המשחקים של הישראליות לערוצים פתוחים, כפי שסיכמה בשבוע שעבר על מכירת שני משחקיה של מכבי תל-אביב מול פ.צ באזל בשלב הנוק-אאוט לערוץ 9. במהלך העונה הנוכחית מכרה מספר משחקים של הקבוצות הישראליות בשלב הבתים גם לערוץ 1.

הליגה האירופית, מפעל הקבוצות השני בחשיבותו בכדורגל באירופה אחרי ליגת האלופות, החליפה בעונת 2009/10 את גביע אופ"א. במהלך השנים האחרונות הצליחה אופ"א להגדיל באופן ניכר את ההכנסות מהמפעל - מ-53.9 מיליון אירו בעונה האחרונה שלו כגביע אופ"א (2008/09) ועד ל-219 מיליון אירו בעונת 2011/12 (העונה האחרונה שבה פרסמה אופ"א דוח שנתי). בעונה האחרונה החזירה התאחדות הכדורגל האירופית 209 מיליון אירו מהכנסות המפעל לקבוצות שהשתתפו בו.

אדר זהבי, מנכ"ל צ'רלטון, מסר: "אנו גאים להמשיך עם שידורי הליגה האירופית אותה אנו מלווים בערוצינו מיומה הראשון. הליגה מספקת איכות, יוקרה והרבה הנאה לצופי ספורט 1. אין לי ספק שמפעל זה ימשיך וייצר עניין גדל והולך לכל חובבי וצופי הספורט בישראל".

בתוך כך, גם ערוץ הספורט האריך את הזיכיון שלו לשידור ליגת האלופות בישראל בשלוש עונות נוספות - עד תום עונת 2017/18.