גדעון סער: נקשיח את מתן האישורים לייקור הארנונה

שר הפנים: "זאת חלק מתפיסה שלפיה יש להקל בנטל המס המושת על אזרחי המדינה"

הסוף לחגיגת ייקור הארנונה ברשויות המקומיות? שר הפנים גדעון סער הצהיר היום (ב'), כי יש בכוונתו להקשיח את התנאים למתן אישורים להעלאת הארנונה ברשויות.

"לקראת 2015 אני מתכוון להקשיח את הקווים המנחים לרשויות המקומיות בבקשות להעלאת הארנונה למגורים ולעסקים, לתעשייה, למסחר ולשירותים, ולעודד הפחתות בארנונה בדגש על מגורים. זאת חלק מתפיסה שלפיה יש להקל בנטל המס המושת על אזרחי המדינה", אמר במהלך כנס נבחרי ציבור ברשויות מקומיות של מחוז מרכז.

במסגרת דברים שנשא, הודיע סער כי יש בכוונתו להביא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה הצעת חוק שתאפשר ביטול העלאה רטרואקטיבית של ארנונה בידי הרשויות המקומיות. לדבריו, על פי החוק המוצע, הרשויות יחויבו להקדים את בקשתן לשינוי בתעריפי הארנונה ל-1 ביולי, באופן שיאפשר למשרדי האוצר והפנים להגיב לבקשה עד אמצע חודש דצמבר. סער אמר כי החוק החדש ימנע את המצב של גבייה רטרואקטיבית של ארנונה באופן שיוצר היעדר ודאות בתכנון ההוצאות של משקי בית ושל עסקים.

בלשכת סער אמרו היום ל"גלובס", כי הקווים המנחים החדשים שעל בסיסם יידרשו לפעול הרשויות המקומיות בבואן לבקר את העלאת מחירי הארנונה עדיין נמצאים בשלבי גיבוש וייקבעו בתקופה הקרובה. מהלך זה נעשה על רקע הליך בג"ץ שהגישו נשיאות הארגונים העסקיים נגד משרדי הממשלה השונים בעקבות ייקור הארנונה לתעשייה ולמגזר העסקי בקרית גת ובפתח תקווה.