ערוץ 10: לא לחשוף את הפרוטוקול של ההתנצלות לאדלסון

‎בערוץ טוענים כי מדובר בהפרה של החלטת מועצת הרשות השנייה שהדיונים בנושא יישארו סגורים ולא ייחשפו

ערוץ 10 מזהיר את הרשות השנייה שלא לחשוף את הפרוטוקולים של דיוני המועצה בנושא התנצלות חדשות 10 בפני שלדון אדלסון.

במכתב שנשלח באמצעות עורך הדין של ערוץ 10 ממשרד פישר-בכר-חן ושות', מבהירים בערוץ כי מדובר בהפרה של החלטת המועצה עצמה שהדיונים בנושא יהיו סגורים ולא ייחשפו. על-פי הערוץ, הגורמים השונים שלקחו חלק בדיונים, ובהם חברי הדירקטוריון ואנשי הנהלת ערוץ וחדשות 10, עשו זאת בידיעה כי הם סגורים.

המכתב הועבר לרשות השנייה לקראת דיון שאמור להתקיים ביום חמישי בשאלת חשיפת הפרוטוקולים.

הנושא שב לשולחן דיוני מועצת הרשות השנייה, לאחר שבאחרונה, במסגרת הכרעה בנושא, קבע בג"ץ כי ההחלטה בדבר חשיפת הפרוטוקולים שאותה ביקשו העותרים (עמותת "הצלחה", העיתונאי אבנר הופשטיין ועורכת מגזין "השבוע" לשעבר רותי יובל) נמצאת בידי מועצת הרשות השנייה. זאת, למרות שנשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, שניהל את הדיון, המליץ לחשוף את הפרוטוקולים. לאור הדברים, כאמור, אמור להתקיים ביום חמישי הקרוב דיון בנושא במועצת הרשות השנייה.

ברקע הדברים, חברת מועצת הרשות השנייה, ד"ר מירב אלוש-לברון, שכרה עורך דין פרטי, לאחר שהיועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, סירבה להעביר לידיה את הפרוטוקולים של הדיונים, שהיא עצמה לקחה בהם חלק בספטמבר ב-2011.

לדבריה, הפרשה "לא ירדה מסדר היום. לא מסדר יומם של העיתונאים שהיו מעורבים בה ולא מסדר יומם של פעילי ציבור שביקשו להוסיף ולחקור בה, שערערו על תוקפה של החלטת דירקטוריון ערוץ 10".

עו"ד שמיר התירה לאלוש-לברון לעיין במסמכים, בגבולות הרשות השנייה, אולם סירבה להעביר לה אותם.

מהרשות השנייה נמסר כי הנושא יידון במסגרת ישיבת המועצה הקרובה.

מערוץ 10 נמסר כי "את עניינינו מול מועצת הרשות השנייה אנו מנהלים ישירות מולה ולא בתקשורת".

עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת "הצלחה", מסר בתגובה כי "'הצלחה' סבורה כי היה נכון כבר מזמן לחשוף את תוכן הפרוטוקולים. אין כל הצדקה להשאירם חסויים, במיוחד על רקע העובדות שנחשפו במסגרת העתירה שהוגשה בעניין. המשך ההתעקשות על השארת הפרוטוקולים חסויים מהווה אינדיקציה שלמישהו עדיין יש משהו להסתיר".