השופט טישלר ששאל עדה "את זונה?" מקדים את פרישתו

השבוע נחשף כי שופט השלום בבאר-שבע, ישעיהו טישלר, פנה לעדה במהלך עדות ושאל אותה: "תגיד לי - את זונה?" ■ היה אמור לפרוש לגמלאות ב-2017

שופט בית המשפט השלום בבאר-שבע, ישעיהו טישלר, החליט להקדים את הליכי הפרישה שלו, נוכח הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות פרסום דבריו הפוגעניים כלפי עדה במהלך דיון משפטי - כך הודיעה הערב (ג') הנהלת בתי המשפט, בעקבות החשיפה מתחילת השבוע כי במהלך דיון באולמו לפני כשבועיים, פנה השופט לעדה בעיצומה של עדות ושאל אותה: "תגידי לי - את זונה?".

הנהלת בתי המשפט לא הכחישה את הדברים, שאף הוקלטו על-ידי העדה.

טישלר (בן 66) מכהן כשופט שלום זה כ-5.5 שנים, והיה אמור לפרוש לגמלאות בשנת 2017. הוא עבד כעורך דין במשך 28 שנים בטרם מינויו לשיפוט, בין היתר כמנהל מחלקת תביעות בחברת ביטוח וכשותף במשרד עורכי דין.

הנהלת בתי המשפט סירבה למסור פרטים בדבר השיחות שקוימו עם טישלר מאז חשיפת הפרשה או הלחצים שהופעלו עליו לפרוש בלא שיהיה צורך לקיים הליכי הדחה או דין משמעתי.

כאמור, לפני כשבועיים, בעת דיון באולמו בתביעה משפטית, פנה השופט טישלר לעדה במהלך מתן עדותה, ושאל אותה: "תגידי לי - את זונה? סתם רציתי לדעת". הסיפור נחשף בגלי צה"ל, שם דווח כי לדברי העדה, השופט הצביע על מקום מושבה בעת שאמר את הדברים. העדה אף הגישה נגד השופט תלונה לנציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג.

מדוברות בתי המשפט נמסר אז בתגובה: "בעניין זה הוגשה תלונה לנציב התלונות על שופטים, ולפיכך לא נוכל להתייחס לגופו של עניין".