"מה שענבל אור הציעה למפוני בבלי זה חלומות"

הצצה ראשונה למגזין G ■ משפחת כוזהינוף, שרכשה ב-200 מיליון שקלים את הקרקע המתוקשרת בשכונת בבלי, נחשפת לראשונה ■ "זה שענבל אור לא הצליחה שם, זה לא אומר שום דבר. אנחנו משפחה מבורכת"

במשפחת כוזהינוף, הבעלים החדשים של הקרקע המדוברת בשכונת בבלי התל אביבית, שעליה תכננה ענבל אור להקים את פרויקט היוקרה שלה, יש נוהג: מי שמוצא חן בעיניהם, מוזמן לקידוש בשישי בערב. ארוחת שישי מתקיימת מדי שבוע בבית של אחד מבני המשפחה, שמתגוררים כולם בשיכון ותיקים ברמת גן, והיא מרובת משתתפים: ארבעה ילדים ו-21 נכדים יש לאם המשפחה נורית. באופן הזה מצא עצמו אריק אברמוביץ, בעלי הקרקע בבבלי, בקידוש. "נהיינו חברים", מעידים עליו האחים, כשבזמן הראיון איתם השבוע, הוא קופץ להגיד שלום ומתקבל בברכת "אוהבים אותך אריק".

מרגע שפורסם דבר קיום המשא ומתן על הקרקע עם משפחת כוזהינוף - האם נורית וילדיה מוטי (44), יקי (40), אורן (38) וחן (37) - הבינו בני המשפחה, שעסקי הנדל"ן אינם דומים בחשיפה התקשורתית שלהם לעסקי היהלומים שבהם הם מורגלים.

- לא הלחיץ אתכם קצת לקנות את הקרקע הזו? זו קרקע שבמידה מסוימת היא קצת "מקוללת".

"חס וחלילה", נבהל מוטי, "זה שענבל אור לא הצליחה שם, זה לא אומר שום דבר. אנחנו משפחה מבורכת, הברכה עוברת אצלנו מדורות ואני מקווה שנצליח להביא את הברכה לעסקה הזו".

בתחילת ינואר הגיע אליהם רוני מאנה עם האינפורמציה שהקרקע בבבלי פנויה. "האופציה שהייתה לענבל אור הסתיימה ב-19 בנובמבר, מסביר עו"ד טסה. "למרות זאת, אריק נתן לה עוד ארכות, גם כי הוא ג'נטלמן, וגם כי היא אמרה שהיא מנהלת מגעים עם משקיע. הוא הסכים להאריך לה את האופציה עד לסוף השנה".

בהתייעצות מהירה החליטו האחים ש"הולכים על זה". בינואר, הגיע יקי כוזהינוף לפגישה עם אברמוביץ, ובתוך מספר שעות סגרו את עקרונות העסקה, בלחיצת יד, כמו שמקובל אצל יהלומנים. הסכום: 200 מיליון שקלים.

"בדרך כלל", מסביר טסה, "מקובל שבעסקה בהיקף כזה לוקח חודש לסיים הכול. במקרה הזה, השקענו שבועיים מאוד אינטנסיביים והצלחנו לסגור את ההסכם בתוך זמן קצר מאוד. הדבר הראשון שביקשתי כשישבתי עם עורכי הדין של אברמוביץ הוא שיראו לי שמול ענבל אור העניין באמת סגור. שלא יגידו שחטפתי משהו למישהו. אברמוביץ אמר לנו שמבחינתו העניין עם ענבל אור נגמר".

בני המשפחה טרם החליטו מה בדיוק יקימו ואיך יפעל מודל המימון. "אנחנו עוד לא יודעים כלום", אומר יקי כוזהינוף, "חוץ מזה ששילמנו את הכסף". עו"ד טסה מוסיף כי "יומרני לומר בתוך זמן כל-כך קצר מה אנחנו מתכננים או מה הקונספט שלנו".

- והמחירים?

"תמחור בא ביחס למה שאתה בונה... זה מיועד לאנשים אמידים".

- מה עם המפונים?

"המפונים יקבלו את הכבוד הראוי. דיברו איתי מפונים, אמרתי להם: הסירו דאגה מליבכם. אני יודע שהשם שלנו הוא שם של אנשים שיודעים לעמוד על שלהם, אבל הבטחתי להם לקבל יד לשלום".

- הם לא יסתפקו בלחיצת יד ובמילים יפות.

"הם יקבלו את האופציה לגמור את זה בצהלה ושמחה, אבל הם צריכים להיות מציאותיים, ענייניים... אנחנו אנשים הגיוניים וניתן פיצוי הגיוני. מה שענבל הציעה למפונים זה חלומות".

*** הכתבה המלאה - במגזין G שיחולק הערב (ה') למנויי "גלובס"