ריח חריף הורגש באשדוד בעקבות אוניה שפרקה חומר בים

(עדכון) - 9 תלמידים בבתי ספר חשו ברע ■ העירייה הנחתה את המורים לאוורר את הכיתות - חלק מההורים הגיעו לקחת את ילדיהם ממוסדות החינוך ■ לאחר בירור התברר כי מדובר באונייה שפרקה חומר מסוים בלב ים ■ הריח פסק

תושבים בכל רחבי אשדוד דיווחו החל מהשעה 11:00 על ריח חריף שמורגש בכל העיר. צוותים של העירייה יחד עם איגוד הערים ביצעו סריקות במקום, כשהמקור על פי המשטרה היה אונייה שפרקה חומר מסוים בלב ים.

תשעה ילדים חשו ברע. במקביל, הוקם חפ"ק מיוחד של כיבוי אש מד"א ומשטרה אך אין כרגע טיפול בנפגעים, אלא רק תלונות על ריח חריף של גז וצריבות בעיניים. לאחר כשעתיים, העיר חזרה לשגרה מלאה לאחר שהריח פסק.

לדברי מפקד תחנת אשדוד, הריכוז אינו היווה סכנה לגרימת פיצוץ. "בינתיים נתנו הוראה לתלמידים לאוורר את החלונות ולחלקם הורו לצאת החוצה", סיפר דובר עיריית אשדוד. חלק מההורים הגיעו לקחת את ילדיהם מבתי הספר, למרות שאין הוראה של משרד החינוך או העירייה לשחרר אותם. במד"א לא התקבלו דיווחים על נפגעים.

"בעקבות תלונות על ריח חזק ברחבי אשדוד, אנשי המשרד להגנת הסביבה, יחד עם הכבאות, עיריית אשדוד, איגוד הערים והמשטרה עורכים סריקות וניטורים בשטח", אמרו במשרד להגנת הסביבה.

מאות תלונות: "זה מדאיג"

במוקד העירוני התקבלו המון פניות מאזרחים ויש גם דיווחים על ריח דומה בקריית מלאכי. "יש ריח של גז בכל העיר והוציאו אותנו מהכיתות", סיפר תלמיד באשדוד. "אי-אפשר ללמוד ככה, ואני מקווה שבקרוב יידעו מה מקור הריח".

שני, תושבת בעיר סיפרה: "אנחנו מריחים גז בתוך בית הקפה ולא יודעים ממה זה. הבנו שבודקים את זה, אבל זה קצת מדאיג. אנחנו מתלבטים מה לעשות עם הילדים שנמצאים בבית הספר ובגנים". שירית, אם לילדים, הוסיפה כי "הילדים התקשרו אלינו ואמרו לנו לבוא לקחת אותם מבית הספר אחרי שהוציאו אותם מהכיתות".