התמלילים לגבי ההתנצלות לאדלסון ייחשפו - ללא עדויות אנשי ערוץ 10

מועצת הרשות השנייה החליטה לחשוף את תמלילי דיוניה בפרשת ההתנצלות של חדשות 10 בפני שלדון אדלסון - אולם ללא החלקים בהם לוקחים חלק אנשי ערוץ 10 וחדשות 10 ■ עמותת הצלחה: נמשיך במאמץ לחשיפת הפרוטוקולים

מועצת הרשות השנייה החליטה היום (ה') לחשוף את תמלילי דיוניה בפרשת ההתנצלות של חברת חדשות 10 בפני שלדון אדלסון - אולם ללא החלקים בהם לוקחים חלק אנשי ערוץ 10 וחדשות 10. למעשה, מדובר בחלק מהותי בפרוטוקולים שלא ייחשף.

הדיון התקיים בהמלצת בג"ץ, שקבע כי זו סמכות הרשות הרגולטורית לחשוף את הפרוטוקולים. בזמן שהתקיימה ישיבת מועצת הרשות, במאי 2011, היא הוכרזה כישיבה בדלתיים סגורות, אולם בסמכות המועצה להחליט לפתוח אותה בדיעבד.

הדיון בפניית בג"ץ הגיע היום למועצת הרשות השנייה, בעקבות עתירה של עמותת הצלחה שדרשה לחשוף את הפרוטוקולים, בכדי לקבוע כי החלטת המועצה שההתנצלות לא נעשתה בהתערבות בעלי המניות של ערוץ 10, הייתה שגויה. בג"ץ, בראשות השופט אשר גרוניס, דחה את העתירה.

לאחר שקיימה דיון, המועצה החליטה לפרסם לציבור חלק מהתמלילים מהישיבות שהתקיימו במועצה בספטמבר-נובמבר 2011 לאחר שידור ההתנצלות, שבהן התקיים דיון בין חברי מעצת הרשות. אורכם של התמלילים הוא כ-200 עמודים לכל ישיבה.

"בתוך כך הוחלט שלא לפרסם את חלקי התמלילים הכוללים את הדיאלוג שהתקיים בישיבות בין חברי המועצה לבין נציגי ערוץ 10", נמסר מהרשות השנייה. "דיוני המועצה יהיו נגישים לציבור תוך בדיקה באם יש מקום בהשחרת סודות מסחריים ומקצועיים של הזכיין ומידע אשר אי-גילויו היה תנאי למסירתו, כפי שקובע חוק חופש המידע".

יו"ר מועצת הרשות השנייה, אילן אבישר, מסר כי "מועצת הרשות השנייה בחנה בכובד-ראש את המלצת נשיא בית המשפט העליון, שהתייחסה לאינטרס הציבורי של חופש המידע מול הצורך להשחרה של חלקים רגישים בדיוני המועצה, ולפיכך קיבלה החלטה המאזנת בין האינטרס הציבורי בגילוי המידע - לבין האינטרס הציבורי של ביצוע הפיקוח והרגולציה על זכייניה בצורה מקצועית ואפקטיבית".

עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת הצלחה, מסר כי בשבוע הבא תפנה הצלחה באופן מסודר לרשות השנייה, כדי לעמוד על פרטיה המלאים והמדויקים של ההחלטה שנתקבלה היום וכן לשם קבלת פרוטוקול הישיבה המלא מהיום.

"אנחנו רואים חשיבות גדולה בחשיפת מלוא הדיונים והעדויות שנשמעו. אמנם, חשיפת חלקי הפרוטוקולים שאושרו לפרסום הוא עניין שיש לברך עליו, גם באיחור ניכר ורק לאחר המלצת בג"ץ בעתירה שהגישה הצלחה, אך לב העניין נמצא עדיין בחלקים שנותרו חסויים, ובהם עדויות אנשי חדשות 10 וערוץ 10 ושאלות אנשי הרשות אליהם. לטעמנו אין הצדקה, הן במישור המשפטי והן במישור הציבורי, להותרת חלק כלשהו מהפרוטוקולים חסוי, והצלחה תמשיך במאמץ לחשיפתם".