תקציב הפרסום של קופת-חולים לאומית יוצא למכרז

‎‎היקף תקציב הפרסום של הקופה עומד על כ-7 מיליון שקל במחירים ריאליים‏

‎‎תקציב בריאות נוסף עולה על המדף: ל"גלובס" נודע כי תקציב הפרסום של קופת-חולים לאומית יוצא למכרז.

נתוני הסף במכרז מלמדים כי בלאומית מכוונים לקהל רחב של משרדי פרסום, וכמעט כל 20 המשרדים הגדולים יוכלו להתמודד על התקציב אם ירצו בכך.

הליך המכרז צפוי לכלול 3 שלבים: הראשון יכלול התייחסות לעמידה בתנאי סף, הכרת המשרד וכדומה; בשלב שני ייבחרו מספר משרדים שיציגו מצגת קריאייטיב ואסטרטגיה; ומתוכם ייבחרו בשלב שלישי אלה שיתמודדו על ההצעה המסחרית.

‏‏היקף תקציב הפרסום של קופת-חולים לאומית עומד על כ-7 מיליון שקל במחירים ריאליים, ומשרד הפרסום של לאומית כיום הוא גליקמן-נטלר-סמסונוב. ‏

‏סמנכ"ל השיווק של לאומית, אריאל כהן, אישר את הידיעה ומסר בתגובה כי תנאי הסף נקבעו בשל כך שמדובר במכרז מקצועי אמיתי, שנועד לבחון מגוון רחב ככל האפשר של משרדים.

"בגלל שאנחנו מאוד חזקים בטלוויזיה, וזוהי מדיה בעלת אחוז גבוה בתמהיל הפרסום שלנו, חשוב לנו שהמשרד יהיה חזק בטלוויזיה. עם כל השאר אנחנו מסתדרים היטב", אמר כהן.

נראה כי לא לחינם מדגיש כהן כי מדובר במכרז "אמיתי": המכרז הקודם של לאומית לווה בהדים צורמים של גורמים בענף הפרסום, שגרסו כי הקופה "התאימה" את המכרז הקודם, כך שלגליקמן יהיו סיכויים טובים לזכות בו. כך למשל, נקבעו תנאי סף שקבעו כי על התקציב יוכלו להתמודד אך ורק משרדים בעלי ניסיון של 3 שנים בתקציב רפואי. בעקבות הלחץ התקשורתי שונו תנאי המכרז. עתה נראה כי בלאומית מבקשים להבהיר כי הקופה עברה מהפכה בכל הקשור במינהל תקין.

גליקמן מטפל בתקציב לאומית מזה שנים ארוכות וחתום על אחד המהלכים המוצלחים בתחום הבריאות בכלל, עם מהלך החסידות כפרזנטוריות, שזכה למספר לא מבוטל של פרסים בתחרויות פרסום של אפקטיביות וקריאטיביות.

עם זאת, המשרד החליט להתמודד גם על תקציב שירותי בריאות כללית שיצא למכרז לפני שבועות ספורים. בניגוד לקופת-חולים לאומית, בשירותי בריאות כללית כיוונו במכרז רק למשרדים הגדולים. בשלב זה מתמודדים עליו משרדי הפרסום מקאן-אריקסון, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-נטלר-סמסונוב, גיתםBBDO ‎‏, ראובני-פרידן ופובליסיס ישראל.

נראה כי בלאומית לא רואים בעיה בכך שמשרד כלשהו יתמודד על שני התקציבים בו-זמנית. ‏‎