מסתמן: שרון גל ודוידסון זכו במכרז להקמת 222 דירות בחולון

על פי הערכות הצעה שהגישו שרון גל וקבוצת דוידסון גבוהה מההצעות שהגישו חברות גדולות בענף, ביניהן אפריקה ישראל, גינדי החזקות, ואלקטרה

המכרז שפירסמה רשות מקרקעי ישראל לשיווק קרקע המיועדת להקמת 222 דירות במתחם מקווה ישראל בחולון, זכה לביקושים גבוהים, כאשר על פי הערכות, למכרז ניגשו לפחות תשע חברות, כאשר את ההצעה הגבוהה ביותר הגישה קבוצת הרכישה שמארגן איש התקשורת לשעבר שרון גל, בשיתוף עם קבוצת דוידסון החזקות שבבעלות קרן בן דוד, העומדת על 130 מיליון שקל ומשקפת סך של 590 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת. מדובר בפער גדול יחסית בין יתר ההצעות, שהפער ביניהן עומד על אחוזים בודדים בלבד.

על פי הערכות, חברת אלקטרה בע"מ ניגשה אף היא למכרז והגישה כ-122 מיליון שקל, סכום המשקף 550 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור. גם חברת זלמן זכריה, הפעילה בחולון, הגישה על פי הערכות הצעה בסך 117 מיליון שקל, המשקף סך של 530 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור. חברת גינדי החזקות החליטה אף היא להתמודד במכרז ולהיכנס לראשונה לחולון והגישה על פי הערכות הצעה בסך 116 מיליון שקל, המשקפת סך של 525 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור.

עוד על פי הערכות, קבוצת לוינשטיין הפעילה בחולון, הגישה הצעה בסך 115 מיליון שקל, המשקפת סך של 520 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור. חברת אפריקה ישראל מגורים ניגשה אף היא למכרז והגישה על פי הערכות הצעה בסך 113 מיליון שקל, המשקפת סך של 510 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור.

קבוצת הרכישה שאירגן מוטי פלד, ניגשה אף היא למכרז והגישה על פי הערכות הצעה של 112.5 מיליון שקל, סכום המשקף 507 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת. מי שתמחרו את המכרז במחיר נמוך מ-500 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור הן חברת אביב בבעלות דורון אביב שהגישה סך של 102 מיליון שקל המשקף 460 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור, ומחיר זהה הגישה גם קבוצת נוה שוסטר.

משרון גל מסר ודוידסון החזקות נמסר: "אנחנו ממתינים לתוצאות האמת ומקווים בעזרת השם שהשמועות בשוק נכונות. כרגע אנו עסוקים במכירת הדירות האחרונות שנותרו".

המכרז שפירסמה רשות מקרקעי ישראל לרכישת מגרש המיועד להקמת 222 דירות במתחם מקווה ישראל בחולון. מדובר במגרש בשטח של 8.2 דונם שנמצא בפינת הרחובות קראוזה וסרלין בצפון העיר, עליו חלה תוכנית מאושרת להקמת שני מגדלים בני 28 קומות ו-111 דירות בכל אחד.

המכרז פורסם עוד בשנת 2009, נדחה מספר פעמים, ובוטל ב-2010 לאחר שרשות מקרקעי ישראל ועיריית חולון לא הגיעו להסכמות בנוגע למימון הקמת בית ספר במקום. לאחרונה, הוא פורסם לאחר שהמחלוקת נפתרה, ועורר עניין רב בקרב מספר קבוצות רכישה וחברות יזמיות. חברת "ים סוף", שהתמודדה במכרז בשנת 2009 ושבוטל בשנת 2010, החליטה הפעם לא להתמודד במכרז.