איש העסקים יצחק קויפמן ייצג בארץ חברת רכבות סינית

יצחק קויפמן קיבל את נציגות חברת CNR בישראל ■ בין היתר מתמודדת החברה על אספקת 70 קטרים במיליארד שקל לרכבת ישראל ■ מקויפמן נמסר כי הוא "הפסיק כל פעילות פוליטית לפני חמש שנים"

איש העסקים יצחק קויפמן קיבל את נציגות חברת הרכבות הלאומית הסינית בישראל. ל"גלובס" נודע כי החברה, CNR, מתמודדת על מכרז גדול לאספקת קטרים חשמליים שפרסמה רכבת ישראל. המכרז לאספקת 70 קטרים חשמליים לרכבת ישראל מעורר עניין רב וצפויות להשתתף בו יותר מ-10 חברות מאירופה והמזרח הרחוק ובהן CNR.

ההיקף הכספי של המכרז מוערך ביותר ממיליארד שקל. בימים האחרונים נפגשו אנשי הרכבת עם נציגי החברות המשתתפות בהליך הטרום מכרזי (RFI). בנוסף למכרז הקטרים ניגשה CNR למכרז לאספקת 60 קרונות דו-קומתיים חשמליים.

CNR נחשבת גם למתמודדת פוטנציאלית על מכרזים בפרויקטי הרכבת הקלה בת"א - היא צפויה להגיש הצעה במכרז לאספקת הרכבות הקלות לקו האדום בחודש הבא, שהיקפו מעל 2 מיליארד שקל - וכן בירושלים. ועשויה לקחת חלק בפרויקט הקמת הרכבת המהירה לאילת, שטרם אושר סופית.

נציגות חברת CNR בישראל הוחזקה במשך השנים האחרונות בידי איש העסקים משה קורניק, הנחשב מקורב לפוליטיקאים ממפלגת העבודה. לאחרונה הועברה הנציגות לידיו של קויפמן, שאף ערך למשלחת של החברה הסינית סיור בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים. נציגי החברה סיירו ביום א' השבוע בירושלים כאורחי צוות תוכנית האב לתחבורה בניהולו של נדב מירוז. צוות תוכנית האב לתחבורה מקדם בימים אלה תוכניות להכפלת הקרונות, הארכת הקו הקיים והקמת קווי רכבת קלה נוספים.

שמו של קויפמן הוזכר לאחרונה בכתבת תחקיר ששודרה באולפן שישי בערוץ שתיים שבה נטען כי הוא צפוי להרוויח ממהלך פתיחת שוק האוטובוסים ליבוא מחו"ל שיזם משרד התחבורה. קויפמן מייצג בישראל את חברת יוטונג, יצרנית האוטובוסים הגדולה בעולם. קויפמן נחשב לבעל קשרים עם פוליטיקאים בכירים ואף העסיק בעבר בעסקיו את חיים רמון וצחי הנגבי. כאשר כ"ץ ביקר בסין התלווה קויפמן לביקורו. כ"ץ השתתף בטקס הבאתו לישראל של האוטובוס הסיני הראשון שייבא קויפמן.

מדוברו של קויפמן נמסר כי "יצחק קויפמן הפסיק כל פעילות פוליטית לפני חמש שנים".