נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית כת"ב זינקה 17.3%

ירידות בבורסות אירופה ומגמה חיובית בוול סטריט ■ חשיפת "גלובס": דיסקונט צפויה לרשום ביקוש אדיר של 180-200 מיליון שקל ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.162 מיליארד שקל

יום המסחר בבורסה (ד') נחתם בעליות שערים. זאת, על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ועליות בוול סטריט. כיל, שטראוס ודיסקונט טיפסו עד כ-2.6% וסייעו לדחוף את מדד המעו"ף לעלייה של כ-1% לרמה של כ-1350 נקודות, לקראת פקיעת האופציות מחר. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.162 מיליארד שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בירידות קלות, על רקע נעילה שלילית במרבית בורסות אירופה. מדד ה-S&P עדיין רחוק מרחק נגיעה משיא נעילה, לאחר ששלשום במהלך המסחר הוא קבע שיא תוך-יומי חדש.

הבורסה בתל אביב ננעלה אתמול בנטייה חיובית לאחר הפחתת הריבית המפתיעה של בנק ישראל שלשום. עליות חדות נרשמו באג"ח הממשלתיות השקליות בעקבות הורדת הריבית.

דיסקונט צפויה לרשום ביקוש אדיר של 180-200 מיליון שקל

טבע רשמה ירידות על רקע פער ארביטראז' שלילי. מנגד, פריגו, פריון, קומפיוג'ן ואופקו עלו עקב פערים חיוביים.

מניית בנק דיסקונט צפויה לרשום בעוד שלושה שבועות, ב-17.3, ביקוש יומי אדיר מצד תעודות הסל והקרנות המחקות, אשר לפי הערכות של גורמים בשוק ההון עשוי להגיע ל-180-200 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". (לסיפור המלא)

אורמת טכנולוגיות, החברה הבת של אורמת , דיווחה לאחר סיום המסחר בוול סטריט על רווח של 41.2 מיליון דולר ב-2013.

אנדרומדה, חברת בת של כלל ביוטכנולוגיה , חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב לרכישתה על ידי חברת תרופות אמריקאית. על כך מדווחת הבוקר כת"ב, המחזיקה בכ-96% ממניות אנדרומדה, לבורסה. התמורה תכלול תשלום מיידי ותשלומים עתידיים נוספים, העשויים להגיע להיקף של מאות מיליוני דולרים כתלות בעמידה באבני דרך הקשורות בפיתוח/רישום/היקפי מכירות של התרופה של אנדרומדה לסוכרת נעורים, DiaPep277, בנוסף, תכלול התמורה תמלוגים בשיעור דו-ספרתי ממכירות התרופה.

חברת ביונדווקס הודיעה היום כי השלימה סבב פגישות עם מנהלים בכירים מהרשות למחקר ופיתוח רפואי (BARDA), אשר במשרד הבריאות האמריקאי .

חברת מזור רובוטיקה דיווחה אתמול כי הכנסותיה ברבעון הרביעי של 2013 הסתכמו ב-5.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2012. הכנסות החברה בשוק האמריקאי צמחו ל-4.2 מיליון דולר, לעומת 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2012.

פרוטרום הודיעה אתמול על רכישת הפעילות העסקית והנכסים של CitraSource מפלורידה ארה"ב, המתמחה במחקר ופיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של פתרונות בתחום ההדרים, בתמורה לתשלום במזומן של כ-7.5 מיליון דולר.