הרשת שתדאג לכם למלון זול יחסית וטיול בקרבת מקום

רשת "מלונות מטיילים" מציגה תפיסת אירוח שונה, שמציעה למטיילים אפשרויות לינה בקרבה לאתרי טיולים בהוצאה נמוכה יחסית, וגם סיוע בארגון הטיול

בתוך חורש טבעי, על פסגה בגובה של כ-700 מטרים, נמצא מלון המטיילים של קיבוץ מלכיה. אולי המונח מלון קצת גדול על המקום; לא מדובר במלון חמישה כוכבים, גם לא בצימר רומנטי עם ג'קוזי או באתר נופש עמוס במשפחות, באורחים ובערבי הווי סביב הבריכה - אלא ב-22 חדרי הארחה משודרגים ועשר דירות נופש, בסיסיים אך אסתטיים, עם מיטות נוחות, מקלחת חמה, טלוויזיה, פינת קפה, קרבה לאתרי טיולים, מחירים סבירים ופשטות שמדברת אל רבים מחובבי הטיולים. זוהי תפיסת האירוח של רשת "מלונות מטיילים", שמפעילה כיום שלושה אתרי אירוח כפריים בגליל המערבי והעליון - בקיבוצים מלכיה, אילון וגשר הזיו, וממש לאחרונה פתחה מלון רביעי, במטולה.

"בשנים האחרונות גדל מספר הישראלים המעוניינים בחופשה מטיילת, כזו שמבקשת להתמקד בטיול עצמו", אומרים בת-חן וטל ישועה, שיזמו והקימו את הרשת. "את הרעיון הבאנו ממלונות דומים באירופה, ו'גיירנו' את האירוח כדי להתאימו לקהל הישראלי, כמו למשל ארוחת בוקר גדולה יותר ויחס אישי. הרעיון המרכזי הוא להציע למטיילים אפשרויות לינה בקרבה לאתרי טיולים בהוצאה נמוכה יחסית, וסיוע בכל הנדרש בארגון הטיול".

כאוהבי טיולים הם חיפשו קונספט שחוסך עלויות - מהסוגה שהקהל הישראלי כמעט לא נחשף לה בארצנו היקרה להבהיל. "במלונות שלנו אין בריכה ואין מסעדות ומתקנים ראוותניים, אבל הם מציעים פתרון לינה איכותי ומותאמים לזוגות, לקבוצות, למשפחות ולמי שמיצו את חוויות החופשה בבתי המלון ומעדיפים את הייחוד ואת הפרטיות על הדוחק ועל החדגוניות. אנחנו מאמינים שמלונות האירוח שלנו בגליל הם פתרון מצוין למטיילים שמחפשים ירוק, שקט ויחס".

האתר שמפעילה הרשת מושקע, יעיל וידידותי מאוד, וכולל מערך מידע רחב ומגוון המתעדכן באופן שוטף, על-אודות אירועים ופעילויות בגליל. הצוות באתרי האירוח נכון ומוכשר לסייע בבניית מסלולים - רגליים, ממונעים ומסלולי אופניים, ואף מצייד את המטיילים בכרטיסי אורח שמקנים הנחות באטרקציות ובמסעדות בגליל ועשויים להוזיל את הנופש עוד. נראה שכאן כבר הפנימו את התובנה, ששיתופי פעולה הם מילת המפתח כיום להצלחה של מיזמי תיירות מכל סוג.

המערב הפרוע. המלון במלכיה נמצא במרחק של כ-11 קילומטרים מערבית לצומת כוח, ואפשר לצאת ממנו לטיולים בשמורת החולה, בצפת, בראש פינה, בנחל דישון, ביערות בירייה וברעם, וגם החרמון נמצא במרחק של כארבעים דקות נסיעה. בבוקר גלילי קר עם ראות מצוינת, אחרי ארוחת בוקר במלון, יצאתי לרכוב על סוס עם שתי בחורות שובות לב מבית הספר לרכיבה מלכיה - רתם שמנהלת את המקום, וחן. שתיהן גדלו בקיבוצים בסביבה ושתיהן רוכבות מאז שהיו ילדות, שהרי מאז ומתמיד הגליל העליון הוא חבל ארץ של אנשי סוסים ובוקרים.

עמוק למטה זרם נחל דישון, מהגדולים בנחלי הגליל העליון המזרחי, שמתחיל בהר מירון ונשפך לירדן מזרחית לקיבוץ חולתה, ומצוקי הסלע הגבוהים והחשופים הנופלים אליו יוצרים דרמה של נוף. בחורף נחל דישון מרשים במיוחד, ומזמן מפגש עם חורש ים תיכוני של אלון, אלה, חרוב ושקדייה ועוד רבים מנציגי הצמחייה של הגליל.

רכבנו מעל עמק קדש, התחום כמו קערה בין מלכיה והמושבים רמות נפתלי ודישון, ומנוקד במטעי נשירים, משזיפים ועד תפוחים. בשנים האחרונות לא מעט מטעים פינו מקום לכרמים המספקים ענבים לתעשיית היין בגליל. משלוחה של הר אביבים עלינו לתצפית על עמק החולה, על רמת הגולן ועל החרמון במלוא שלגיו והודו. זהו הגליל העליון במיטבו, גליל של הרים, מרחבים, ריחוק ושל אוויר טוב. הרכיבה נעשית בקבוצות קטנות ואינטימיות (לפרטים ולתיאום - רתם, טל' 052-4845825).

לטייל עם הכלב. מי שאינם יכולים להיפרד מכלב המחמד שלהם, יכולים להתארח איתו בקיבוץ אילון שבגבול הגליל המערבי והעליון, לא רחוק מפארק גורן, נחל בצת וכמובן מערת קשת ואולם הקונצרטים של הפרויקט המוזיקלי קשת אילון. חדר האוכל כאן מעוצב בקווים כפריים, ובימים יפים אפשר לאכול את ארוחת הבוקר על הדק הצמוד אליו מתחת לעץ חרוב עתיק. בקיבוץ גשר הזיו, במרחק של כקילומטר מחוף אכזיב, שוכן מלון נוסף של הרשת, שעוצב ככפר יווני. זהו מקום נהדר למי שאוהב את רצועת החוף המפורצת הנמתחת עד לראש הנקרה ורוחשת צמחייה ואוכלוסיית בעלי חיים ייחודית, וגם בסיס מצוין לטיולים בנחל כזיב ובמונפורט, ועד לשמורת אכזיב ולעכו.

הבראה למבריא. המלון הרביעי של הקבוצה, שכאמור נפתח ממש לאחרונה, דווקא אינו ממוקם בקיבוץ אלא בקצה רחוב הראשונים במטולה. זהו מלון "המבריא", אחד מהוותיקים בעיר הצפונית, שהוקם בשנת 1936, נוהל במשך כ-77 שנים על-ידי משפחת גולדברג, והציע כבר אז אוויר נקי ונוף הרים לאנשי היישוב העברי. קבוצת מלונות מטיילים היא כפי הנראה היזם הראשון שנכנס לתחום המלונאות במטולה, שהיה מבוסס עד היום על מיזמים מקומיים.

המלון על כל חדריו שופץ בעלות של כ-3 מיליון שקלים, תוך הקפדה על שימור החצר, והכוונה היא להמשיך במסורת האירוח ארוכת השנים. המלון מציע 27 חדרי אירוח (בהם כמה סוויטות), לובי, חדר אוכל ומרפסת שמש גדולה; הותקנו בו מערכות מודרניות הנדרשות במלונאות בימינו, והוא נועד לשרת את המטיילים שמגיעים לצפון ולאצבע הגליל - מפל התנור נמצא במרחק מאות מטרים ספורים, שמורות הבניאס והחרמון במרחק נסיעה של 15 עד שלושים דקות, מרכז קנדה במרחק הליכה, ורוב המסעדות ממוקמות ברחוב הראשונים, שבו שוכן המלון.

אתר הרשת: www.travelhotels.co.il

המלצה: בחודשי החורף כדאי לוודא שהמזגנים בחדרים ובחדר האוכל פועלים היטב בקור הגלילי. ניתן לקבל אמצעי חימום נוסף, כמו מפזר חום.

מחירים לדוגמה: 430 שקלים ללילה לחדר זוגי ועד 555 שקלים לדירת נופש גדולה. בסופי שבוע ובחודשים יולי-אוגוסט ובחגים מינימום שני לילות. בימים אלה מתקיים מבצע של שני לילות ב-650 שקלים באמצע שבוע, 850 בסוף שבוע.

פסטיבל אתיופי

פסטיבל אבבה יוצא לדרך: כ-02 מופעים והצגות, ביותר מ-82 ישובי פריפריה, ממיטב היצירה התרבותית האיכותית של קהילת יוצאי אתיופיה בארץ: הצגות ייחודיות, מופעי מחול עוצמתיים, מוזיקה אותנטית וסרטי קולנוע. הפסטיבל מתקיים ביוזמת משרד התרבות והספורט, בשיתוף "תרבות לישראל" המקדמת אירועי תרבות בפריפריה. לפרטים: www.tarbutleisrael.co.il/page_13438