בגובה העיניים

"אנליסט" - הפינה הכלכלית בחדשות ערוץ 10 היא פשוט מצוינת

"אנליסט", הפינה הכלכלית בחדשות ערוץ 10, א-ה, 20:00

קצת מוזר לכתוב ביומון כלכלי מודפס ביקורת על יומון כלכלי משודר, אך לאחר כמה ימים של צפייה ב"אנליסט", אפשר לומר בפה מלא שהפינה של מתן חודורוב בחדשות ערוץ 10 היא פשוט מצוינת. אין לי ויכוח עם חודורוב על המילים, אבל נדמה שהפעם הקרדיט מגיע למנגינה: לחודורוב יש את היכולת לספר סיפור פשוט עם התחלה, אמצע וסוף (ואצלו זה תמיד בסדר הזה) שיכול להביא אפילו פרשיות כלכליות סבוכות לגובה העיניים של הצופה הממוצע. יש דוברים (בעיקר פוליטיקאים) שכאשר הם מבקשים לפשט סוגייה מורכבת, הם נוהגים לדבר במין התנשאות, משל היו כל שומעיהם ילדים קשי-הבנה. חודורוב לעומתם, לא מבקש להנמיך את עצמו, אלא להגביה את הצופה. סחתיין.

* ציון: 9

איש מצחיק היה

"לקום אתמול בבוקר", ד', 22:00, "יס 2"

הקומיקאי והבמאי הרולד ראמיס נפטר השבוע בגיל 69 ממחלה נדירה. למי שלא זוכר, ראמיס שהיה אחראי, בין היתר, ל"בית החיות" עם חברו לקבוצת "סקונד סיטי" הפרועה, ג'ון בלושי (אפרופו קומיקאים שמיהרו להיעלם מחיינו), פרץ שוב בשנות השמונים עם קומדיות חביבות "לכל המשפחה", בראשן "מכסחי השדים". אחרי שהקריירה שלו דעכה מעט, הוא חזר עם "לקום אתמול בבוקר", אחת הקומדיות הפופולריות של תחילת שנות התשעים: מעשה במגיש חדשות (ביל מארי) שמתעורר בכל בוקר ליום הקודם ואחרי שהוא מתאושש מההלם, הוא מנסה להרשים את המפיקה שלו (אנדי מקדואל). זה היה אמור להיות הקאמבק של ראמיס, אך בפועל היה זה דווקא הקאמבק הגדול של ביל מארי.

* ציון: 8

צב 8

"איי גלפאגוס", ד', 22:00 ערוץ 1

תוכניות טבע מהלכות עלי קסם: אפילו בעידן שמשופע בערוצי טבע, אני עדיין שמח מאוד לגלות תכניות טבע בערוצים הלא-יעודיים. מדובר בשידור חוזר לסדרה ששודרה כבר בערוץ הראשון, אך מאחר שסביר להניח שרובכם לא עקבתם אחריה, זו הזדמנות טובה לצאת קצת מהסירים שממלאים את הפריים-טיים ולהתאוורר במקום שמזוהה אצל רובנו עם צבי הענק או עם המקום שעורר בדארווין את ההשראה לחיבור התיאוריה על התפתחות המינים. אמנם מדובר בתוכנית מהז'אנר המיושן מעט, זה שנועד להציג לנו מקומות שבהם כף רגלנו לא תדרוך לעולם. ועדיין, למרות שמסע לגלפאגוס הפך למציאותי (ואולי דווקא משום כך), התוכנית הזאת עדיין מרתקת.

* ציון: 8