יצחק קויפמן ייצג את חברת CNR הסינית

אתמול חשף "גלובס" כי קויפמן החל לייצג את CNR במכרזים בהיקף מיליארדי שקלים מול רכבת ישראל. מדובר במכרז לאספקת 75 קטרים חשמליים לרכבת ומכרז לאספקת 60 מערכי קרונות חדישים. חברת הרכבת החלה בהליכי טרום-מכרז בשני המכרזים בסוף 2013 ואנשיה נפגשו עם נציגי CNR השבוע. עד כה יוצגה CNR בישראל על ידי משה קורניק, שימשיך לייצג את החברה במכרז לאספקת רכבות קלות לחברת נת"ע, שהיקפו כ-2 מיליארד שקל. CNR אינה מעורבת בפרויקט הרכבת המהירה לאילת.

מדובר בהרחבת פעילות משמעותית מבחינת קויפמן שעסק עד כה בייצוג חברת האוטובוסים הסינית יוטונג. שמו של קויפמן עלה כמי שצפוי להרוויח ממהלכי משרד התחבורה לפתוח את שוק האוטובוסים ליבוא מחו"ל. מהלכי המשרד מעוררים התנגדות עזה מצד יצרני אוטובוסים מקומיים הטוענים כי הובטח להם שהשוק לא ייפתח ליבוא מחו"ל. קויפמן מלווה לביקורו של שר התחבורה ישראל כ"ץ בסין והשר השתתף בטקס שנערך באילת לרגל הבאת האוטובוס הסיני הראשון.

קויפמן, שהעסיק בשנים האחרונות פוליטיקאים בכירים כמו חיים רמון וצחי הנגבי במסגרת עסקיו, נחשב לדמות בעלת השפעה רבה בסניף ירושלים של הליכוד. פליסיה פיגל מועלם שהייתה מזכירתו של קויפמן נבחרה לאחרונה לחברה בוועדת החוקה של הליכוד. לאחרונה סייע למועמד הליכוד משה ליאון בבחירות לראשות עיריית ירושלים. דוברו של קויפמן רונן צור אמר כי את הסיוע לליאון נתן קויפמן כידיד אישי ולא כפעיל פוליטי וכי אין לו קשר לפעילותה הפוליטית של מזכירותו לשעבר. לדבריו, "קויפמן אינו חבר מרכז ליכוד זה 5 שנים ואינו פועל בגיוס קולות מאז עזב את העיסוק הפוליטי".

הבהרה בעניין צ'יינה מוטורס