פרויקט הפינוי-בינוי הגדול ביותר בת"א יצא לדרך בנווה שרת

על יסודות 154 הדירות הישנות ברחוב רמה בשכונת נווה שרת בצפון מזרח תל אביב יוקמו שישה בניינים בני 10-27 קומות ו-447 דירות חדשות עם 680 חניות תת קרקעיות

פרויקט הפינוי-בינוי הגדול ביותר בתל אביב יצא לדרך: היום (ד') החלה הריסתם של 10 בנייני רכבת ישנים ברחוב רמה בשכונת נווה שרת בצפון מזרח תל אביב. על יסודות 154 הדירות הישנות יוקמו שישה בניינים בני 10-27 קומות ו-447 דירות חדשות עם 680 חניות תת קרקעיות. מדובר במקדם כלכלי של 2.9 דירות חדשות במקומה של כל דירה ישנה.

לאחרונה קיבל הפרויקט היתר חפירה כאשר כל עשר הבניינים הישנים ייהרסו בבת אחת. כל הבניינים החדשים בפרויקט עתידים להיבנות במקביל ובתוך שלוש שנים. את הפרויקט תכנן האדריכל גיל שנהב, והוא יכלול פארק בשטח 5 דונם. בפרויקט יבנו דירות 4 ו-5 חדרים עם מרפסות שמש, חניה תת קרקעית ומחסן. מחיר דירת 4 חדרים יחל מ- 2.1 מיליון שקל, ודירות 5 חדרים החל מ-2.6 מיליון שקל. לדברי היזמים עד כה נמכרו בפרויקט 160 דירות בהיקף של כ-310 מיליון שקל. את הדיירים בפרויקט ייצג עו"ד יריב בר דיין.

את הפרויקט יזמה חברת "גרין פארק", בבעלות משותפת של שלוש חברות הנדל"ן - אלקטרה השקעות מקבוצת אלקטרה בע"מ, SGS המשמשת כזורע הניהול והביצוע של חברת ויתניה המתמחה בנדל"ן מניב, ומטרופוליס שרכשה בספטמבר 2012 את חלקה של חברת דירקט ישראל בפרויקט. מטרופוליס נמצאת בבעלות קבוצת אלייד, נופים מקבוצת פלוטקין, וחברת השיווק אלדר המשווקת את פרויקט גרין פארק.

מדובר בפרויקט הפינוי בינוי השלישי והגדול ביותר בשכונת נווה שרת. פרויקט נוסף שיצא לדרך בתחילת 2014 ברחוב אח"י דקר בשכונה, שיזמו החברות אפרידר ואפגד כולל הקמת 324 דירות חדשות במקומן של 120 דירות ישנות. זאת בנוסף לפרויקט הראשון בשכונה, שיזמו החברות א.ש.ל.י ומיכלסון הנמצא בבנייה וכולל הקמת 270 דירות חדשות במקומן של 96 דירות ישנות שנהרסו בקיץ 2011.

בחודש דצמבר האחרון אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תוכנית פינוי בינוי גדולה נוספת במתחם אחי דקר, בית אל ודברה הנביאה בשכונה. על פי התוכנית שהועברה לעיונה של הוועדה המחוזית, ייהרסו 451 דירות ישנות, ויוקמו במקומן 1159 דירות חדשות.