הבורסה סגרה בעליות קלות; דיסקונט עלתה ב-1.6%

טאואר פרסמה דוחות ■ היום פקעו האופציות על מדד המעו"ף ■ חברת אלאנה פוטאש, שחתמה על הסכם אסטרטגי עם כיל, בוחנת רישום כפול בבורסה בת"א

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, במקביל לפתיחה מעורבת בוול סטריט. אופציות המעו"ף פקעו במחיר קובע של 1,354.98 נקודות בעוד האופציות על מדד הבנקים פקעו במחיר של 1,264.16 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.62 מיליארד שקל.

אתמול ננעל המסחר בת"א בעליות שערים כאשר מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-1%, בעיקר בשל מניות הבנקים, כיל והחברה לישראל.

אומנם הבורסה המקומית נסחרת סביב רמות שיא, אך רבים סבורים כי השוק השורי ימשך גם השנה. "השיאים ששברו מדדי המניות בבורסה של ת"א ברבעון האחרון של 2013, יהפכו לדעתי להיסטוריה במהלך השנה הקרובה, שבה צפוי מדד ת"א 25 לעבור לראשונה את רף 1,400 הנקודות", לדברי אייל וייסבלום, מנהל צוות השקעות מוסדיים ותאגידים ומנהל השקעות אינפיניטי ניהול השתלמות וגמל. וייסבלום טוען כי מאחר והריבית בישראל נמוכה ושוק הדיור בועתי, אפיק ההשקעה המרכזי של המשקיעים הוא הבורסה.

טאואר סגרה את שנת 2013 עם רווח נקי של 505 מיליון דולר והפסד של 107 מיליון דולר, אך הסיפור האמיתי שוכן ב-2014, אז צפויה החברה להתחיל להכיר בהכנסות מהמיזם הגדול עם פנסוניק ולזכות במכרז המיוחל בהודו. ברבעון הרביעי של 2013 רשמה החברה הכנסות של 134 מ' ד', עלייה של 2% בהשוואה לרבעון הקודם. (לסיפור המלא)

מניית דיסקונט עדיין נסחרה על רקע חשיפת "גלובס" לפיה היא צפויה לרשום בעוד שלושה שבועות, ב-17.3, ביקוש יומי אדיר מצד תעודות הסל והקרנות המחקות, אשר לפי הערכות של גורמים בשוק ההון עשוי להגיע ל-180-200 מיליון שקל, זאת בשל עלייה במשקל המניה במדד ועדכון משקולות המניות במדדים, שיתבצע באותו יום.

מניית איזיצ'יפ בלטה בעלייה חדה לאחר שאתמול זינקה בוול סטריט.

כת"ב זינקה אתמול ביותר מ-17% לאחר שהודיעה כי החברה הבת שבשליטתה, אנדרומדה, חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב להימכר לחברת תרופות אמריקאית.

חברת בריינסוויי הודיעה אתמול כי חתמה על הסכם לשימוש במערכת שלה עם בית החולים מקליין שבבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד.

נציגים מחברת אלאנה פוטאש, אשר חתמה לאחרונה על הסכם אסטרטגי עם חברת הדשנים הישראלית כיל שבשליטת החברה לישראל, צפויים להגיע לארץ במהלך החודש הבא, במטרה לבחון רישום כפול בבורסה בתל אביב.

גב-ים סיכמה היום את שנת 2013 עם שיא בהכנסות משכ"ד, שהסתכמו ב- 346 מיליון שקל. ה-NOI הסתכם ב-333 מיליון שקל ב-2013, לעומת 323 מיליון שקל ב-2012. הרווח הנקי הסתכם ב-186 מיליון שקל, בהשוואה ל-197 מיליון שקל ב-2012. בנטרול ההשפעה החד-פעמית של שינוי שיעור מס החברות, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-215 מליון שקל.

[לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף]