חג המונדיאל

התוכנית "הדרך למונדיאל" - תענוג להיזכר בכל שנות המפעל הזה

"הדרך למונדיאל", יום חמישי 23:50, TRACESPORT

התוכנית הזאת תחל בדיוק בשעה שיסתיים משחקה של מכבי תל-אביב במסגרת הליגה האירופית בבאזל, כך שגם אם לא היה זה "לילה קסום" כפי שקיווה פאולו סוזה, מאמן הצהובים, יוכלו אוהדיה הרבים של מכבי תל-אביב להתנחם בצפייה בסדרה על אודות מפעל נוסף שבו הישראלים מתקשים לעבור את השלבים המוקדמים, המונדיאל.

אני לא רוצה להשבית את השמחה, אבל המונדיאל בעיניי הוא חגם של אלו שלא באמת מבינים או אוהבים כדורגל. עבור אוהד הכדורגל האמיתי, המפעל הוותיק אינו יותר מהקלה בפגרת הקיץ הארוכה, משהו שמעביר לו חודש בכיף מתוך שלושת החודשים שבהם אין משחקים לקבוצתו האהובה.

ובכל זאת, עד לפני 20 ומשהו שנה, היה המונדיאל ההזדמנות היחידה שלנו לראות כדורגלנים מכל העולם משחקים על במה אחת, ולשם בדיוק הסרט הזה מכוון. עם קריינות מוכרת של רמי וייץ, נסקרות כל שנות המפעל הזה מאז שנות ה-30 ועד היום. מעבר לצפייה בכל שערי המונדיאל לדורותיו, יש כאן השוואות מרתקות בין כוכבים שאולי לא יצליחו להבהיר סופית מי היה גדול יותר: פלה או מראדונה, או איזו ברזיל גדולה יותר - המנצחת של 1970, או שוברת הלבבות מ-1982? אבל אוהבי כדורגל אמיתיים ייהנו מעצם ההשוואות. התוכנית משודרת בימים ראשון וחמישי, בשעות 19:45 ו-23:50.

* ציון: 8

אהבה קולומביאנית

"משפחה מודרנית 5", שבת 18:30, "יס קומדי"

אני מודה שלקח לי זמן - עמוק אל תוך העונה הראשונה, כדי להתרגל למשפחה המודרנית הזאת ולהתחיל לחבב אותה. בואו נעשה קצת סדר בדמויות: גבר כבן 60 שנושא לאישה מהגרת קולומביאנית לוהטת בת 30 ומשהו, אמא לילד מנישואיה הקודמים (ומהעונה שעברה גם לביתם המשותפת), צעירה מביתו שחיה לה עם בעלה סוכן הנדל"ן ושלושת ילדיהם בני העשרה. יש לו גם בן, הומוסקסואל מחוץ לארון שחי עם בן זוג, שליד המושג "דרמה קווין" במילון יש תמונה שלו. השניים מגדלים שני ילדים מאומצים. המפגשים המשפחתיים משרטטים מערכות יחסים בלתי אפשריות, אך מצחיקות מאוד, כולל כמה "גגים" קבועים, כמו הניסיון של זוג האבות להיות מצד אחד פוליטקלי קורקט ומצד שני להגיד לכל אחד כמעט מה הם חושבים עליו, הסקס-אפיל הקולומביאני שמשפריצה גלוריה, אשתו של ג'יי "הקשיש", משהו שמהלך קסם על כל גבר, ובמיוחד על פיל, בעלה של קלייר (הבת הגדולה של ג'יי, שהיא מה שמקובל לכנות אצל האמריקנים "סוקר מאם"). מה הופך את "משפחה מודרנית" לגורפת "אמי" סדרתית? המשחק הוא כמובן משובח, אבל התסריט פשוט מבריק: גם ברגעים שבהם הוא לא "קורע מצחוק", הוא מצליח להיות שנון להפליא. אם הצלחתם להחמיץ את הקסם הזה במשך 4 עונות, נסו להתחיל עם החמישית, לא תצטערו.

* ציון: 9