יזמי הנפט והגז מזהירים מפני עצירה מוחלטת בענף

בחודשים הקרובים יפוג תוקפם של מרבית הרישיונות שקיבלו יזמים גז קטנים המבקשים להתחרות במונופול הגז של קבוצת דלק ונובל אנרג'י ■ יו"ר תעשיות חיפושי הנפט והגז מזהיר מפני עצירת הענף אם לא יוארך תוקף רישיונות החיפושים

במכתבים ששיגר בימים האחרונים לשרי האוצר והתשתיות הלאומיות מציין יו"ר תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל אורי אלדובי כי קשיים אובייקטיביים מנעו מבעלי הרישיונות לבצע את קידוחי החיפושים (אקספלורציה) שלהם התחייבו במסגרת תכניות העבודה שהגישו למשרד התשתיות הלאומיות כחלק מבקשת הרישיון.

לטענת אלדובי, הסיבה המשותפת לכישלונם של היזמים להתחיל בקידוחים בזמן היא הקושי למצוא חברת קידוחים בינלאומית העומדת בתנאי הסף שקבע משרד התשתיות הלאומיות. בנוסף, נפגעו היזמים בשל אי-הודאות שיצרו העיכובים בקביעת מדיניות הממשלה בנושא ייצוא הגז. מרבית הרישיונות מוחזקים על-ידי חברות ושותפויות קטנות שהרישיון הוא הנכס העיקרי שלהן.

"נוכח האמור תאגידים רבים אשר פועלים בענף עשויים לסיים את פעילותם, דבר שעשוי להוביל לצמצום משמעותי במספר התאגידים הפועלים בתחום זה ולהותיר את השוק עם מספר קטן מאד של תאגידים בתחום", כותב אלדובי. בין הרישיונות שעתידם לפקוע בחודשים הקרובים חוף אשקלון, מירה, שרה, ישי, גבריאלה, יצחק, ים חדרה, שמן, דניאל מערב ומזרח עוז ואריה.