יש משמעות לחוזים בכדורגל? לא לפי בעלי ליברפול

ג'ון וו. הנרי חשף: לכוכב הקבוצה לואיס סוארז היה סעיף שחרור של 40 מיליון ליש"ט בקיץ שאותו ארסנל הפעילה - אבל "החוזים האלו לא ממש מחזיקים'"

ג'ון וו. הנרי, הבעלים האמריקאי של מועדון הכדורגל האנגלי ליברפול - חשף כי בחוזה הקודם של לואיס סוארז בקבוצה היה קיים סעיף שחרור של 40 מיליון ליש"ט. כזכור, במהלך הקיץ האחרון החלוץ מאורוגוואי הביע מורת רוח מהעובדה שהאדומים רוצים להשאיר אותו באנפילד, מה שגרם לארסנל לנסות להפעיל את סעיף השחרור שלו.

"ללואיס היה סעיף שחרור", חשף הנרי במהלך כנס שנערך בסוף השבוע. "אני לא יודע עד איזו רמה אני צריך להיכנס לנושא הזה, אבל הסעיף עמד על 40 מיליון ליש"ט. ארסנל, אחת מהיריבות המרכזיות שלנו העונה... היא הציעה 40 מיליון ליש"ט ועוד לירה שטרלינג אחת עבור סוארז, ולמעשה הפעילה את הסעיף.

"עם זאת, במהלך השנים למדנו שלחוזים אין יותר מדי משמעות באנגליה - בעצם לא באנגליה, בכל עולם הכדורגל", המשיך הנרי. "זה לא משנה מה אורך החוזה של שחקן - אלא אך ורק האם הוא רוצה לעזוב".

בין אם יש משמעות ובין אם לא - ליברפול דאגה בכל מקרה להגן על עצמה מניסיונות עתידיים של סוארז לעזוב את המועדון, ולפני שלושה חודשים האריכה לו את החוזה עד 2018, תמורת שכר שיא בתולדות המועדון (200 אלף ליש"ט בשבוע). על-פי דיווחים בתקשורת הבריטית, סעיף השחרור בחוזה החדש של השחקן יקר בהרבה - ויכול להיות מופעל רק במידה והקבוצה לא מצליחה להעפיל אל ליגת האלופות.

"לא רצינו למכור את פרננדו טורס (לצ'לסי, ב-2011) תמורת 50 מיליון ליש"ט, אבל היינו מוכרחים", הוסיף הנרי. "עם סוארז, בפעם הראשונה נקטנו עמדה - שאנחנו לא מעוניינים למכור. מאחר ועושה רושם שהחוזים האלו לא ממש 'מחזיקים' - נקטנו עמדה שאנחנו לא מוכרים. וזה היה מצוין בשביל לואיס, ומצוין בשבילנו - אני חושב שאנחנו עומדים להעפיל לליגת האלופות, וגם יש לנו סיכוי קטן לזכות באליפות הפרמיירליג", סיכם הנרי, שהוא גם אחד מבעליה של קבוצת הבייסבול בוסטון רד-סוקס.

סוארז, 27, אכן מנפק עד כה את עונת השיא של חייו: ב-26 הופעות במדיה של ליברפול בכל המפעלים הוא רשם 23 שערים ו-20 בישולים. שווי השוק שלו על-פי חברת transfermarkt נאמד כיום בשיא כל הזמנים של 52 מיליון אירו. ליברפול מדורגת נכון לעכשיו במקום השני בפרמיירליג, מרחק ארבע נקודות מהמוליכה צ'לסי.