לראשונה: תלונה במשטרה נגד רשות השידור ופרנקל את קורן

בן-ציון ציטרין, לשעבר עורך "מבט", הגיש תלונה נגד אגף הגבייה ונגד אבי כ"ץ שעמד בראשו ■ טוען: הרשות ומשרד עוה"ד פרנקל את קורן דרשו ממני אגרה על החזקת טלוויזיה במשרד שכלל לא שכרתי ■ הרשות: מתנצלים על הכשל השירותי

תלונה ראשונה במשטרה נגד אגף הגבייה של רשות השידור. בן-ציון ציטרין, לשעבר עורך "מבט", הגיש אתמול (ב') תלונה במשטרת רמת-גן נגד סמנכ"ל הגבייה של רשות השידור, אבי כ"ץ, רשות השידור ועורכי הדין העוסקים בגביית חובות האגרה מטעמה.

ציטרין, שנקלע בעבר בעצמו לגביית אגרה אגריסיבית, שנעשתה לדבריו שלא כדין, הגיש את התלונה לאור דוח הביקורת הפנימי של רשות השידור שנחשף לאחרונה בדיוני ועדת הכספים של הכנסת על התנהלות עבודת הגבייה ברשות.

ציטרין משמש גם כחבר הוועד המנהל של תנועת "הצלחה" העוסקת רבות, בין היתר, בנושא אגרת הטלוויזיה. כשלים רבים עליהם הצביעה "הצלחה" בתכתובות השונות מול רשות השידור זכו אף לאישוש וחיזוק מהאמור בדוח ביקורת הפנים שהוגש לאחרונה, ושעליו נסמכת תלונתו של ציטרין.

התלונה הוגשה על-ידי ציטרין לאחר שבתכתובות שהתנהלו בינו לבין משרד עורכי הדין פרנקל את קורן, המשמש אחד ממשרדי הגבייה הגדולים של רשות השידור, נדרש ציטרין לשלם אגרה בגין אחזקת מכשיר טלוויזיה במשרדו בתקופה בה - לדבריו - כלל לא שכר את המשרד. דרישת התשלום הכילה גם תקופות בגינן הציג ציטרין קבלה על תשלום האגרה.

התלונה עסקה בנושאים הקשורים לדוח שהוגש, ובהם לכאורה עבירות של "קבלת דבר במירמה, תחבולה, זיוף בידי עובד ציבור, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, סחיטה באיומים ועושק".

רשות השידור: מתנצלים על הכשל השירותי

ממשרד עורכי הדין פרנקל את קורן טרם נמסרה תגובה. כ"ץ מסר בתגובה כי כיום הוא פנסיונר, וכי כל מה שעשה נעשה בתקופה בה היה עובד רשות השידור ובמסגרת נהליה. כ"ץ הפנה לתגובה לרשות.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "בתאריך 8.11.2011 נערך ביקור בבית העסק של מר בן-ציון ציטרין. בביקור נמצא מקלט טלוויזיה המחובר לממיר yes אשר בגינו לא שולמה אגרה כחוק. לפי הביקור, משרד עורכי הדין פרנקל את קורן דיווח למערכת המחשב כי העסק חייב בתשלום אגרה משנת 2009.

"מר בן-ציון ציטרין פנה למשרד עורכי הדין פרנקל את קורן וטען כי לא החזיק במקלט בבית העסק בשנים 2009-2010. לאחר שפנייתו נמצאה מוצדקת, הוחלט לקבל את טענתו. בתאריך 2.2.2013, בתיאום עם מר בן-ציון ציטרין, בוטלו חובותיו לשנים אלה.

כמו כן טען מר בן-ציון ציטרין כי אינו מחזיק במקלט טלוויזיה בביתו, למרות ששילם אגרה בביתו הפרטי. לכן, בתיאום עם מר בן-ציון ציטרין הוסב תשלום האגרה מביתו לכיסוי חובו לאגרה בגין העסק, שעליו אין חילוקי דעות.

"סמנכ"ל הגבייה בפועל, מר יואב אשכנזי, מסר כי האירוע הנ"ל קדם למינויו לתפקיד, וכי ההתנהלות של משרד עורכי הדין פרנקל את קורן כלפי הלקוח מר בן-ציון ציטרין אינה עומדת בקנה אחד לתפיסת השירות המיושמת עתה באגף הגבייה, ועל כן הוא מתנצל באופן אישי על הכשל השירותי, ויעשה כל מאמץ למגר תופעות מעין אלה בעתיד ללא פשרות ולהעניק שירות יעיל, איכותי ואפקטיבי לציבור משלמי האגרה".