יוגב: תעריפי החשמל יעלו בגלל המחלוקת עם עובדי חח"י

מנהל רשות החברות הממשלתיות אישר אתהדיווח ב"גלובס" אתמול כי המגעים בין המדינה לעובדי חברת החשמל התפוצצו וציין כי אחת הסיבות העיקריות לכך הייתה התנגדות ההסתדרות להנפקת החברה בבורסה

הממשלה עשויה להעלות את תעריפי החשמל אם ההסתדרות וועד העובדים לא יאפשרו להנפיק את חברת החשמל בבורסה, כך אמר היום (ד') מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב העומד בראש הוועדה לרפורמה במשק החשמל. בהופיעו בכנס רשות החשמל אישר יוגב את הדיווח ב"גלובס" אתמול כי המגעים בין המדינה לעובדי חברת החשמל התפוצצו וציין כי אחת הסיבות העיקריות לכך הייתה התנגדות ההסתדרות להנפקת החברה. וועדת יוגב תיכננה להנפיק 7.5% ממניות החברה ב-2015 ו-7.5% ב-2017.

יוגב הסביר כי ההנפקה נועדה לממן את פעולות הממשלה לחיזוק מבנה ההון של החברה, לצד מכירת נכסים של החברה. "הגענו למחלוקת מהותית עם העובדים" אמר יוגב. "הרצון היה להגיע להסכם (עם העובדים) בסמוך מאד לפרסום דוח הוועדה שבו תהיה הסכמה של העובדים למתווה המשק העתידי ולמהלך ההתייעלות בחברת החשמל הנקודה הראשונה הייתה לגבי הבראת החברה והכוונה הייתה לעשות את זה באמצעים הוניים ובהנפקות בבורסה כדי שלא נצטרך לנגוס בירידה הצפויה בתעריף החשמל כתוצאה מכניסת הגז הטבעי.

הנקודה השנייה היא איך מעבירים מספיק נתח ייצור לשחקנים הפרטיים כשהרצון שלנו להשאיר את תחנה D במלואה בחברת החשמל ולהוציא תחנות אחרות - גם פה יש מחלוקת סוערת ולא מצאנו את הפתרון. אלה שתי הנקודות שבגללן עשינו הפוגה וללכת לשרים האלטרנטיבה היא מהלכים חד צדדיים זה לא כ"כ טריוויאלי עם המונופול החזק במשק". יוגב הוסיף כי מעבר לנקודות המחלוקת קיים עדיין נושא התשלום לעובדים שבו תידרש הממשלה למהלכים "לא-פופולאריים" ובנוסף יידרש פתרון לסוגיית הטבת החשמל חינם לעובדים. "אני כלכלן ובעיני זה לא משנה באיזה צורה מקבלים את הכסף אבל אני מבין שהנושא הזה הפך לדגל והוא חשוב מאד לציבור וגם מבחינת ציבור עובדי חברת החשמל מאיזשהי סיבה".