השביתה במשרד החוץ: בוושינגטון לא מדברים עם הממשל

מגעים עם הבית הלבן והסטייט דיפרטמנט רק במצבי חירום שנוגעים בביטחון הלאומי ■ הופסקו השירותים הקונסולריים לאזרחים ישראליים

עובדי משרד החוץ חידשו שלשום (ג') את שביתתם במחאה על הצעה בלתי מספקת של משרד האוצר ליישוב סכסוך העבודה, שנמשך שנה שלמה. מאמצים לגשר בין ועד עובדי המשרד לבין משרד האוצר קרסו לאחר מאמצים שנמשכו כחצי שנה. עובדי המשרד מוחים על שכר ירוד ותנאי עבודה בלתי הוגנים.

בשגרירות ישראל בוושינגטון הביאה השביתה להפסקה מוחלטת של המגעים בין הדיפלומטים הישראליים לבין גופי הממשל, לרבות הבית הלבן ומשרד החוץ. אולם גורם בשגרירות ציין, שהמגעים יחודשו במקרה של מצב חירום שנוגע בביטחון לאומי. במקביל, הופסקו השירותים הקונסולריים לאזרחים ישראליים. עם זאת, מגיעים כל העובדים לבניין השגרירות מדי יום, בשעות היעודות.

עובדי השגרירות בארה"ב, כמו עמיתיהם ברחבי תבל, לא יטפלו בביקורים רשמיים של שרים או ח"כים בארה"ב ולא ימלאו תפקידים אחרים. למעשה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמלט בעור שיניו. הוא סיים את ביקורו בארה"ב עם התחלת השביתה, כאשר ביקר בסיליקון ולי, שבו לא נדרשה פעילות דיפלומטית. עובדי נספחות צה"ל בשגרירות אינם שובתים.