עו"ד נעמי זמרת מונתה ליו"ר מועצת שמאי המקרקעין

זמרת תחליף את עו"ד עליזה קן שכיהנה בתפקיד זה עד לאחרונה במינוי זמני ומכהנת גם כמנהלת אגף רישום והסדר מקרקעין במשרד המשפטים וחברה במועצת השמאים

לאחר תקופה לא קצרה במהלכה לא היה יו"ר קבוע למועצת שמאי המקרקעין בישראל אישרה היום שרת המשפטים, ציפי לבני, את מינוי עו"ד נעמי זמרת לתפקיד. זמרת, ילידת שנת 1972, היא בעלת תואר מוסמך במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

לזמרת, פרקליטה בכירה במחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה, ניסיון בתחומים מגוונים של המשפט האזרחי לרבות בממשקים עם המשפט הפלילי והמנהלי והיא כיהנה כיו"ר ועדת ההשגות על שומות מקרקעין מאז הוקמה. בעלה של זמרת, יהודה זמרת, מחזיק גם הוא בתפקיד בכיר בשירות הציבורי ומכהן כיועץ המשפטי של משרד הפנים.

זמרת תחליף את עו"ד עליזה קן שכיהנה בתפקיד זה עד לאחרונה במינוי זמני ומכהנת גם כמנהלת אגף רישום והסדר מקרקעין במשרד המשפטים וחברה במועצת השמאים. מינוי הקבע האחרון לתפקיד היה שייך לעו"ד שרית דנה שכיהנה בתפקיד שבע שנים. המועמד הבולט להחלפתה היה עו"ד ארז קמיניץ, מינוי שלא אושר בסופו של דבר.

"לעו"ד זמרת הניסיון והכישורים המוכחים להצליח בתפקידה החדש, וכך אני בטוחה שתעשה, כפי שעשתה בתפקידיה הקודמים", כך שרת המשפטים לבני. "בנוסף, אני תמיד שמחה למצוא אישה ראויה לכהן בתפקידי מפתח, כחלק מאמונתי בקידום נשים, וזה רק הולם שמינוי זה יוצא לדרך בשבוע בו אנו מציינים את יום האישה הבינלאומי".

מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור: "אני מברכת על מינויה של עו"ד זמרת לתפקיד החשוב של יו"ר המועצה. זמרת מחזיקה בכישורים והניסיון המקצועיים הנדרשים כדי לקדם את העשייה החשובה במסגרת המועצה, ואני מאחלת לה הצלחה רבה". גם בלשכת שמאי המקרקעין בירכו על המינוי החדש.

מועצת שמאי המקרקעין פועלת מכוח חוק שמאי המקרקעין, התשס"א-2001. המועצה מונה 11 חברים ובין תפקידיה העיקריים: ניהול פנקס שמאי המקרקעין, עריכת בחינות הסמכה לשמאי מקרקעין, רישום מתמחים ופיקוח על התמחות בשמאות מקרקעין וטיפול בתלונות בגין התנהגות שאינה הולמת את מקצוע שמאות המקרקעין באמצעות ועדת משמעת. כמו כן, המועצה יוזמת ומלווה הצעות חוק ותקנות שמוביל משרד המשפטים.