לפיד התנגד - והצעת החוק לניכוי מס להורים נדחתה

3 שרים בלבד השתתפו בדיון ועדת השרים לחקיקה, כאשר שניים התנגדו לה ■ עפ"י ההצעה, בעבור הילד הראשון ניכוי המס יחול עד סכום שלא עולה על 20 אלף שקל

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את הצעת החוק של ח"כ גילה גמליאל הקובעת ניכוי מס להורה עובד בגין הוצאת הטיפול בילדים. בוועדת השרים נרשמה נוכחות דלה במיוחד כששלושה שרים בלבד השתתפו בהצבעה. ההצעה נפלה ברוב של שני שרים אל מול אחת: שר האוצר יאיר לפיד, ושר הרווחה, מאיר כהן התנגדו להצעה, ואילו שרת המשפטים, ציפי לבני תמכה.

על-פי ההצעה, התיקון בפקודת המס יחול על סכומים ששולמו עבור מעון יום לילדים כאשר בעבור הילד הראשון ניכוי המס יחול עד סכום שלא עולה על 20 אלף שקל, 17,300 בעבור הילד השני, ו-14,600 שקל בעבור כל אחד מהילדים הנוספים.

עוד קובעת ההצעה שנדחתה כי ניכוי המס יחול על אישה ובן זוגה, אשר עובדים במהלך כל השנה לפחות 36 שעות בשבוע כל אחד בנפרד, או כאשר האישה הינה הורה יחיד העובדת. במקרים שההורים עובדים פחות משנה, אך לפחות 10 חודשים ברציפות ומעל ל-36 שעות שבועיות, יחול ניכוי המס באופן יחסי על-פי החישוב זמן העבודה. להצעת החוק תהיה השפעה גדולה וישירה בעבור כל משק בית של משפחה צעירה בישראל ואימהות חד הוריות בפרט.

גמליאל הביעה אכזבה ואמרה כי "לא ניתן לדבר על קידום נשים בשוק העבודה ושבירת תקרת הזכוכית ובו זמנית להצביע נגד הצעה שתגדיל את מספר הנשים בשוק העבודה. חבל שמשרד האוצר עדין לא מנפץ את תקרת הזכוכית ומבין שהכרה בהוצאות הטיפול יביא להגדלת מספר הנשים שיהיו זכאיות לפנסיה ממקומות העבודה ושלא תזדקננה לקצבאות ביטוח לאומי".