דירקטוריון אי.די.בי פתוח אישר את הפשרה בתביעות הנגזרות

כפי שנחשף ב"גלובס", אי.די.בי אחזקות תעביר לחברה-הבת אי.די.בי פתוח 23 מיליון שקל כנגד ביטול תביעות נגזרות בסך 442 מיליון שקל

דירקטוריון אי.די.בי פתוח אישר את הסכם הפשרה בנושא התביעות הנגזרות כנגד החברה-האם אי.די.בי אחזקות, וכעת צפויים נאמני ההסדר מטעם בית המשפט, עו"ד חגי אולמן ואייל גבאי, לשלוח אותו לאישורו של שופט המחוזי איתן אורנשטיין.

אתמול (א') חשף "גלובס" כי גבאי ואולמן הצליחו להגיע להסכם פשרה עם מגישי שתי התביעות הנגזרות, שהיקפן כ-442 מיליון שקל (בגין דיבידנדים שחילקה אי.די.בי פתוח לחברה-האם אי.די.בי אחזקות).

לפי ההסכם, אי.די.בי אחזקות תשלם לקופת החברה-הבת 23 מיליון שקל בלבד כנגד הסרת התביעות - 7 מיליון שקל מתוכם ישולמו מיד, ו-16 מיליון השקלים הנותרים ישולמו אם תקבל אי.די.בי אחזקות כספים נוספים מתביעות נגד בעלי השליטה שלה לשעבר.

השלב הבא - אישור מחזיקי האג"ח

השלב הבא שעומד בפני השלמת ההסכם הוא אישור אסיפת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות. נכון לעכשיו נראה כי אישור כזה, שדורש רוב רגיל (מעל 50%), צפוי לעבור בקלות את הצבעת הנושים, שכן אלה היו מרוצים מאוד מההישג שהביאו בפניהם נאמני ההסדר.

נושים שעמם דיברנו היום (ב') ציינו כי הסכם הפשרה הוא הדבר הכי טוב שאליו ניתן היה להגיע בתנאים הקיימים.

נזכיר כי רק לפני ימים אחדים איימה נציגות אג"ח אחזקות על בעלי הבית החדשים באי.די.בי, מוטי בן-משה ואדוארדו אלשטיין, כי הצטרפות אי.די.בי פתוח לתביעות הנגזרות להשבת דיבידנדים - פעולה שאליה חתרו השניים - משמעותה הפרת הסדר החוב מולם, שכן היא מעמיקה את התספורת בהסדר.

בינתיים אישרו מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות לרתום את המזומן שבקופה ואת חלק ממניות אי.די.בי פתוח כבטוחה להלוואת גישור בסך כ-170 מיליון שקל, שבן-משה ואלשטיין צפויים להעביר בקרוב לקופת אי.די.בי פתוח בשל מצבה התזרימי האקוטי של האחרונה. לפי דוח הנאמנים האחרון, עומדות התחייבויות החברה עד לסוף חודש מאי על 180 מיליון שקל, מבלי שקופתה יכולה לתמוך בכך.