17 אלף דירות: אושרה תכנית השלד לפינוי מחנה צריפין

לאחר פינוי הבסיס כולו יחולק השטח בין באר יעקב וראשון לציון

תוכנית פינוי מחנה צריפין עברה עוד שלב. הועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז, בראשות רות יוסף, הממונה על המחוז במשרד הפנים, החליטה לאשר את תכנית השלד לפינוי מחנה צריפין. מדובר בתוכנית נרחבת הכוללת מתחמים שונים לבנייה למגורים ותעסוקה.

התוכנית, המקודמת בהתאם להחלטת הממשלה לפינוי מחנות צה"ל ממרכז הארץ, עתידה לכלול זכויות לבניית כ-17 אלף יחידות דיור לצד 1.6 מיליון מ"ר לתעסוקה. התוכנית שאושרה כעת היא תוכנית אב מתארית שמכוחה ניתן יהיה בהמשך לתכנן את התיכנון המפורט למתחם המשתרע על פני כ-4,000 דונם. לאחר פינוי הבסיס כולו יחולק השטח בין באר יעקב וראשון לציון.

התכנית שאושרה כעת, שקודמה על ידי לשכת התכנון בראשות מתכננת המחוז האדריכלית דניאלה פוסק, כוללת שמונה מתחמים לתכנון מפורט וקובעת שלביות ביצוע ופיתוח התכנון בהתאם להתקדמות פינוי המחנה והקמת התשתיות הנדרשות. התכנית מציעה בין היתר הקמת פארק בין-עירוני בשטח של כ-600 דונם ושימור חלק מהמבנים הבריטיים המצויים במחנה. במסגרת התוכנית גם סומנו קווים מנחים למערכת תחבורה ציבורית הכוללת קווי רכבת קלה ואוטובוסים. התכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ותוכננה על ידי צוות תכנון בראשותם של האדריכלים דב קורן ואלי פירסט.

יש לציין שטרם נקבע מועד סופי לפינוי המחנה כולו או לשיווק הקרקע על ידי המדינה לבנייה. נכון לעכשיו, נקבע מועד רק לפינוי חלק מהשטח בהיקף כ=450 דונם שיאפשר שיווק קרקעות לבניית כ-3,500 יחידות דיור. פינוי זה, על פי צה"ל ומשרד הביטחון, עתיד לקרות עד סוף השנה הנוכחית.