מנכ"ל חח"י ביטל העלאת שכר של 7% כל שנתיים

גליקמן הודיע במייל לעובדים על ביטול "הטייס האוטומטי" מאפריל, עקב "מצבה הכספי הקשה" של החברה ■ מקפיאה השתלמויות לעובדים בבתי מלון יוקרתיים

העלאת הדרגות האוטומטית לעובדי חברת החשמל תבוטל החל מחודש אפריל, כך הודיע היום (ה') מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן. ההודעה הדרמטית הופצה במייל לעובדי החברה. בחברה העריכו כי המהלך המפתיע והחד-צדדי של המנכ"ל יעורר תוגבה קשה מצד ועד העובדים החזק של החברה.

10,000 העובדים הקבועים בחברת החשמל נהנים מעלייה אטומטית בדרגה בכל שנתיים, שמתבטאת בתוספת של 7% בממוצע לשכר הבסיס שהם מקבלים.

"לא נעבור לסדר היום על המבוי הסתום שנקלענו אליו בדיוני הרפורמה ולכן החלטנו על סדרת פעולות שחלקן בסמכות ההנהלה וחלקן החלטות דירקטוריון", מסר גורם בכיר בחברה. "בפרק הזמן הקרוב נוכח חוסר הוודאות על היכולת להשלים את דיוני הרפורמה, החברה נאלצת להדק את החגורה ולחסוך ככל יכולתה בהוצאות גם בנושאים הקשורים לשכר ותנאי העסקה. לחברה יש תוכנית מגירה למצב של שביתות פראיות ועיצומים".

לדרישתו של יו"ר דירקטוריון החברה יפתח רון-טל הוחלט בישיבת הדירקטוריון שנערכה היום גם על ניכוי שכר באופן אוטומטי לכל עובד שינקוט בעיצומים או בשביתה וזאת ללא צורך בפנייה לבית הדין לעבודה זאת בנוסף לעצירת תוספות הדרגה וביטול ההשתלמויות. משתתפים בישיבה העידו כי רון-טל נראה במצב רוח "קרבי".

החלטתו של גליקמן נומקה ב"מצבה הכספי הקשה" של החברה. כפי שדיווח "גלובס" חברת החשמל צפויה להודיע במסגרת דוחותיה השנתיים שיפורסמו בקרוב על הפסד של מעל חצי מיליארד שקל ב-2013. "נוכח מצבה הפיננסי החמור של החברה הריני מבקש להביא לידיעתכם כי החלטתי לעצור מידית את מתן 'הדירוג האוטומטי' בחברה, קרי , הפסקת תוספות השכר המתוכננות מחודש אפריל 2014 ובכלל", כתב גליקמן במייל.

גליקמן הוסיף כי "סמנכ"ל משאבי אנוש, יצחק (איקא) יכין, קיבל על כך עדכון אישי והונחה לפעול מיידית מהיום לביצוע הוראה זו".

בנוסף לביטול "הטייס האוטומטי" הודיעה החברה היום על הקפאת השתלמויות כוח האדם לעובדים. נכון להיום זכאי כל עובד קבוע בחברת החשמל להשתלמות מקצועית של חמישה ימים בשנה. ההשתלמויות נערכות בדרך כלל באחד מבתי מלון היוקרתיים בארץ.

ל"גלובס" נודע כי בניגוד לעבר, הפעם לא תיאמה ההנהלה את צעדיה עם ועד העובדים ויו"ר הוועד מיקו צרפתי קרא עליהם לראשונה במייל המנכ"ל שהופץ לכלל העובדים. לפי ההערכות צעדי ההנהלה הם מבחן הכוח הגדול שלה מול הוועד, לאחר שבשבוע שעבר נכשלו ניסיונותיה של ועדת יוגב להגיע להסכמות עם הוועד וההסתדרות שהיו פותחות את הדרך לרפורמה בחברה.

יו"ר הוועדה אורי יוגב אמר כי "בין המדינה העובדים וההסתדרות יש מחלוקת מהותית ב-4 סוגיות מרכזיות: ביטול הטבת החשמל חינם, חריגות השכר, מכירת תחנות כוח והנפקת 15 עד 20% מהחברה".