דרישה לבדוק את מינוי היועץ המשפטי בחברת חלמיש

פנייה לוועדה לביקורת לבדוק הקשר בין סגן מנהל רשות החברות למינוי יועץ משפטי בחלמיש ■ רשות החברות: "דוחים את ההשמצות"

ועד כפר שלם, חבר מועצת עיריית תל אביב וגם חבר הכנסת מיקי רוזנטל דורשים מהוועדה לביקורת המדינה להתערב במה שהם מכנים "התנהלות תמוהה" לכאורה של סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות, ניסים סלמן, בכל הקשור למינוי מחדש של מי שהיה היועץ המשפטי של חברת חלמיש לתפקיד.

במכתב שנשלח על ידי חבר מועצת עיריית תל אביב אהרון מדואל בשם ועד כפר שלם ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה, חבר הכנסת אמנון כהן, מבקש מדואל את התערבותו של כהן בסוגיה. גם חבר הכנסת מיקי רוזנטל הצטרף לבקשה זו של מדואל ודורש מהוועדה לזמן את סלמן לישיבת הוועדה הקרובה. במקביל, מכתב באותו הנושא נשלח היום גם על ידי אורי אבנרי יו"ר תנועת אומ"ץ לחבר הכנסת כהן וגם למנהל רשות החברות אורי יוגב תחת הכותרת: "מעורבותו של סגן מנהל הרשות במינויים בחברת חלמיש".

"בוועדת הביקורת האחרונה שעסקה בנושא כפר שלם ובה נמתחה ביקורת חריפה על הקשר התמוה בין נסים סלמן סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות ובין עו"ד ליאור עמידור יועצה המשפטי המודח של חלמיש", כך במכתב שנשלח על ידי מדואל לחבר הכנסת כהן, "ניתנה הנחייה מפורשת על ידך כיו"ר הוועדה יחד עם חכי"ם נוספים למר ניסים סלמן, להפסיק כל קשר עם עו"ד עמידור בעניין חלמיש, אחרת תפעל ועדת הביקורת בנושא".

"לתדהמתנו, מר סלמן לא שעה להוראה זו, ואף נודע לנו כי זמן קצר אחרי הוועדה לביקורת המדינה בראשותך, מר סלמן הפעיל לחצים על מנכ"ל עיריית ת"א מר מנחם לייבה ועל יו"ר דירקטוריון חלמיש מר עמי כץ, להחזיר את עו"ד עמידור לייצוג בעניין התביעות, אותן ניהלה חלמיש נגד תושבי כפר שלם ונגד דיירי הדיור ציבורי, תביעות אשר את חלק הארי מהן קיבל משרד עמידור לטיפולו עת שימש במקביל כיועצה המשפטי של חברת חלמיש. מנכ"ל העירייה ויו"ר הדירקטוריון לא התקפלו מלחציו של מר סלמן והודיעו לו כי עו"ד עמידור לא ישוב לייצג את חלמיש. חברת חלמיש הפסיקה את ייצוגה ע"י עו"ד עמידור לאחר שני דוחות ביקורת חמורים שעסקו בהתנהלותו".

הדוחות המוזכרים במכתב נכתבו על ידי רו"ח ברלב ועו"ד נורית שניט פרקליטת מחוז מרכז בדימוס ועוסקים בפעילות חברת חלמיש. מדואל מסכם את המכתב בבקשה להעלות את הנושא לדיון בישיבת ועדת הביקורת הקרובה שתעסוק בנושא כפר שלם ב-18 במארס ואף לוודא כי סלמן ישתתף בישיבה זו.

מרשות החברות הממשלתיות נמסר כי "רשות החברות דוחה את ההשמצות במכתבו של אהרון מדואל בסוגיה זו, מדובר באדם שנמצא במעמד של פולש ושנגדו ניהל עו"ד עמידור תביעת פינוי במסגרת הרשאה מחברת חלמיש. אין זו הפעם הראשונה שגורמים אינטרסנטיים מנסים לפגוע בפעילות הרשות בפיקוח על פעילות חברת חלמיש.

"לפני מספר חודשים פנתה רשות החברות למבקר המדינה על מנת שזה יבחן את הסוגיה ובימים אלה נערכת על ידו ביקורת בנושא בחברה, כפי שדווח לוועדה לביקורת המדינה. בימים אלה מקדמת רשות החברות את מכירת אחזקות המדינה במספר חברות הנמצאות בבעלות משותפת עם עיריית תל אביב, במסגרת מכירה זו יעבור הטיפול בכפר שלם לאחריות עיריית תל אביב, ולפיכך החלטה על דרך ניהול הפינוי ע"י חברת חלמיש תהיה נתונה לשיקול דעתה של העירייה".