רשות מקרקעי ישראל דורשת עוד 70 משרות

רמ"י טוענת, כי צרכי השיווקים המוגברים לשנים הקרובות והצורך בטיפול בחוכרים מחייבים את הגידול המשמעותי בכוח האדם מעבר ל-682 התקנים שנקבעו במסגרת הרפורמה

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומשרד האוצר מנהלים באחרונה מו"מ על תוספת תקנים וכוח אדם, בהיקף של כ-70 משרות נוספות - בניגוד לדרישת הרפורמה בענף המקרקעין לצמצם כוח אדם ברשות. כך נודע ל"גלובס". רמ"י טוענת, כי צרכי השיווקים המוגברים לשנים הקרובות והצורך בטיפול בחוכרים מחייבים את הגידול המשמעותי בכוח האדם מעבר ל-682 התקנים שנקבעו במסגרת הרפורמה. ברמ"י מועסקים גם עשרות סטודנטים ועובדי קבלן.

דרישת רמ"י מתפרסמת על רקע עבודת מבקר המדינה יוסף שפירא, על דוח בנושא אופן יישום הרפורמה בענף המקרקעין והפיכת מינהל מקרקעי ישראל לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

במהלך בדיקת אנשי מבקר המדינה נודע, כי מנהל רמ"י, בנצי ליברמן, ביצע שינוי מהותי במתווה הרפורמה בתחום התכנון. לפי מתווה הרפורמה, רמ"י הייתה אמורה להשאיר בידיה רק תכנון של פרויקטים גדולים ולאומיים, ולהעביר אחריות תכנונית לוועדות המקומיות והמחוזיות. ליברמן טוען במוצהר, כי מדובר בטעות בסיסית במתווה הרפורמה, וכי על מנת לייעל את עבודת רמ"י ולעמוד ביעדי שיווקי הקרקע, יש להשאיר, ואף לתגבר, את תחום התכנון ברמ"י. אנשי המבקר העירו במהלך הביקורת, כי היה צורך לקבל אישור של הממשלה לשינוי זה, דבר שלא נעשה.

מבדיקת "גלובס" עולה עוד, שבמקום הקיצוץ שנדרש ברפורמה בכוח האדם ל-32 משרות בכירות, נוצרו 52 משרות בכירות בחוזים אישיים, ונוספו עוד 40 משרות בדרגים הבינוניים.

במהלך הביקורת טענו אנשי המבקר, כי אגף התקציבים והממונה על השכר נמנעו ממסירת מסמכים חיוניים לאנשי המבקר על תהליכי יישום הרפורמה, וכי נתקלו בחוסר שיתוף פעולה מצד אנשי האוצר. לא ברור אם בדו"ח הסופי, שיפורסם במאי, יש התייחסות לעניין זה.

גורם בכיר במשרד רה"מ אמר ל"גלובס", כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע אי שביעות רצון מטיוטת הדוח שהעביר אליו המבקר לפני שבועיים. ככל הנראה, זו הסיבה להצהרותיו של נתניהו על כוונתו לעסוק באופן אישי בנושא התייקרות מחירי הדיור.

הרפורמה ברמ"י נחשבת בעיני נתניהו לרפורמה החשובה ביותר שנעשתה ביוזמתו בתחום הוזלת מחירי הדירות. בדוח נבדקו פעולות משרד האוצר ורמ"י ליישום הרפורמה, מאז עבר בכנסת חוק הרפורמה באוגוסט 2009.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי אין בדעתם להגיב בעניין זה.