שלוש אופטימיות ל-2014

בין החברות שהציגו בכנס של רות' קפיטל בלטו באופטימיות נובה, קוויקלוג'יק וסופרקום *השתיים הראשונות ימשיכו לצמוח השנה, כל אחת בתחומה, בשוקי הסמארטפונים והטאבלטים הענקיים *סופרקום תמנף שיווקית את פרשת התעודות המזויפות במטוס המלזי שאבד

מדדי המניות בארה"ב נסוגו בשבוע שעבר סביב 2%, וביפן צנח הניקיי ב-6%. מתחילת השנה לא מצליחים המדדים להתגבר על "קיר הדאגות" התלול שניצב מולם, ולהמשיך את הטיפוס החד שהיה אשתקד. הדאגות הן בעיקר גיאופוליטיות - סביב משבר אוקראינה, וברמת המאקרו - סביב ההשלכות שצפויות השנה מההאטה בדהירה של הקטר הסיני.

ברמת המיקרו, כמה חברות קטנות, ישראליות ואמריקאיות, שמוחזקות כאן בתיק, הציגו בשבוע שחלף בכנס משקיעים גדול שארגן בנק ההשקעות רות' קפיטל בקליפורניה. בין אלה ששודרו ברשת התרשמתי במיוחד מהאופטימיות לגבי 2014 שעליה דיברו מנהלי נובה (NVMI), קוויקלוג'יק (QUIK) וסופרקום (SPCB).

נובה וקוויקלוג'יק, כל אחת בתחומה, צפויות להמשיך ולצמוח השנה כספקיות לשוקי הסמארטפונים והטאבלטים הענקיים. אמנם, מצד אחד השווקים הללו מראים סימני האטה בצמיחה, אבל מצד שני צפוי גידול משמעותי בדרישות לביצועים מהמעבדים שבתוכם, כתוצאה מגידול חד בכמות האפליקציות הכבדות והמסובכות, שאמורות לשרת בו זמנית מאות מיליוני משתמשים.

דרישה גוברת

פירוש הדבר דרישה הולכת וגוברת למערכות המטרולוגיה המתקדמות של נובה, למדידות ובדיקות בקווי הייצור של השבבים, ככל שיורדים בגיאומטריית הייצור כחלק מתהליכי שיפור ביצועי המעבדים. בהקשר של קוויקלוג'יק צפויה האצה בביקוש לשבבים שלה, שמתמקדים בפתרונות לאיכות הצפייה, לקישוריות ולטיפול בסנסורים הרבים שיהיו בכל סמארטפון, טאבלט וגאדג'ט לביש.

השלישית, סופרקום, שמספקת לממשלות של מדינות מתפתחות תשתיות לתעודות חכמות - בעיקר דרכונים עם אמצעי זיהוי מתקדמים - תדע למנף לצורכי שיווק את סיפור הדרכונים המזויפים במטוס המלזי שאבד.

אסון התאומים של 2001 היה הטריגר הגדול להטעמת פתרונות זיהוי חכמים במדינות המפותחות, וארה"ב בראשן, ואירוע דרמטי כמו זה של המטוס, יהיה סיומו אשר יהיה, יתרום במשהו להאצת היישום גם במדינות המתפתחות.

כאשר סמנכ"ל הכספים של נובה, דרור דוד, חוזר במצגת על ההנחיות לרבעון הראשון, שבועיים לפני תום הרבעון, אנחנו יכולים להניח בסבירות גבוהה שלפנינו רבעון שיא כל הזמנים, עם מכירות בטווח של 33 עד 35 מיליון דולר.

זה אומר גידול של לפחות 10% מהרבעון האחרון של 2013, ושל יותר מ-20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נובה מתחילה את השנה החדשה עם 100 מיליון דולר נטו בבנק, שהם שליש מהשווי, והם יאפשרו לה במוקדם או במאוחר לבצע רכישות.

בשורת הרווח תגדל נובה ברבעון הראשון, וגם בהמשך השנה, בקצב גבוה בהרבה משורת המכירות, זאת משום שרמת המו"פ הגבוהה שעליה הוחלט בשנתיים האחרונות מסתיימת. הוצאות מוגברות על פיתוח הם שאפשרו לנובה להשיק מוצרים מתקדמים יותר לעומת המתחרים, ולצמוח בקצב גבוה יותר מצמיחת השוק שבו היא פועלת, וגם להגיע לתוצאה מרשימה: 80% משבבי האייפון מיוצרים היום בקווים שמבוקרים עם ציוד שלה.

לפריצה העסקית של קוויקלוג'יק המתנתי מאז תחילת 2011, והיא הגיעה לפני כשנה, כאשר סמסונג הטמיעה לראשונה בטאבלט משגשג שלה את פתרון שיפור הצפייה, תוך כדי הפחתה בצריכת האנרגיה של קוויקלוג'יק. בתחילת השנה הטמיעה סמסונג את הפתרון גם בגרסה הקלה יותר של הטאבלט הזה, שמיועד למדינות מתפתחות.

נוסף על כך דיווחה קוויקלוג'יק על הטמעה של אותו פתרון בשני טאבלטים חדשים של יצרן מחשבים מהשורה הראשונה, ואצל יצרנים סינים. פריצות הדרך הללו לעולם הטאבלטים יביאו את החברה למכירות של יותר מ-10 מיליון דולר ברבעון של מארס, גידול של 235% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מידע סנסורי

אל שוק הסמארטפונים, שגדול הרבה יותר משוק הטאבלטים, צפויה קוויקלוג'יק לחדור משמעותית בחצי השני של השנה, עם הפתרון החדש שהשיקה אשתקד. מדובר בניהול חכם מסביב לשעון, תוך כדי צריכת אנרגיה מינימלית, של המידע שזורם מהסנסורים הרבים שיש כבר היום בסמארטפונים החדשים, ויהיו הרבה יותר באלה שיושקו בהמשך.

מנכ"ל קוויקלוג'יק, Andrew Pease, רמז במצגת שאל עולם הסנסורים הם התוודעו בעיקר תוך כדי עבודה עם סמסונג על פתרון שיפור הצפייה בטאבלטים. התברר להם שבטאבלט אחד של סמסונג יש כבר היום 18 סנסורים, מה שאומר שבסמארטפונים אמורים להיות הרבה יותר, לצורך קליטה ועיבוד של מידע תוך כדי פעילות ספורטיבית, מידע רפואי מסביב לשעון ומעל הכול - לאיסוף מידע תוך כדי תנועה לצורכי פרסום ממוקד יותר.

הכותב משמש כיועץ ומשקיע בניירות ערך שונים ויועץ לקרן "פיא נבחרת נאסד"ק". בכל מקרה, אין לראות בכתבות אלה משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע, לרבות ני"ע המוזכרים בכתבות אלה. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו.