נתניהו: "צעירים, עלו לנגב - הדרום יהיה מרכז סייבר עולמי"

ועידת הנגב: רה"מ והנשיא הצהירו כי יהפכו את הנגב ובאר שבע לבירת הטכנולוגיה של חצי הכדור המזרחי ■ סילבן שלום: "אנחנו צפויים להגיע ליותר מ-40 אלף מקומות תעסוקה חדשים בפארקי התעשייה החדשים בעשור הקרוב"

"אנו הופכים את הנגב ובאר שבע לבירת הסייבר של חצי הכדור המזרחי", כך הכריז היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בוועידת הנגב השישית, שנפתחה בשדרות. בנאומו, שהתרכז בפיתוח הנגב, הצהיר רה"מ, כי "אנחנו בעיצומה של מהפכה שהופכת את הנגב למרכז תוסס - לא לפריפריה, לא לשלוחה - למרחב תוסס של מדינת ישראל".

בנאומו מנה נתניהו את הצעדים שהממשלה עושה על מנת לפתח את הנגב. "אני אומר לצעירים ולצעירות 'עלו לנגב', כי הנגב במגמת עלייה", אמר. לדבריו, ההשקעה בתשתיות תחבורה בנגב בהיקף של 10 מיליארד שקל, תביא ל"מהפכה של ממש". בנוסף, מנה נתניהו את מרכיב התעסוקה, שלדבריו יתחזק עם הפיכת באר שבע למרכז סייבר עולמי ועם העברת עיר הבה"דים לדרום.

נתניהו גם עסק במצב הביטחון בדרום, ואמר כי מדיניות הממשלה היא להגיב על כל ירי אל הנגב ב"תגובה חריפה מידית".

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס בנאומו בוועידה להפיכת הדרום למרכז סייבר. "הנגב עתיד להפוך למרכז המדע והטכנולוגיה הביטחוניים של ישראל כאשר צה"ל יסיים את העברתו לנגב. ניתן יהיה לפתח פה 'סיליקון ואלי' ישראלי שיתמקד בפיתוח טכנולוגיות ביטחוניות, שיהוו כוח משיכה רציני לישראל... הנגב גם יהיה מרכז של אנרגיה הסולארית עם כניסת טכנולוגית הננו לתחום הסולארי", אמר. פרס ציין גם את ההישגים החקלאיים בנגב, ואמר כי "הפיתוח של הערבה מוכיח כי ניתן לקחת פיסת מדבר ולהפוך אותה לאזור חקלאי פורה ומניב".

השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום ציין את היעדים של משרדו, ואמר כי "בחמש השנים האחרונות עשינו דברים רבים, שכולם מגיעים מתוך מטרת-על של הבאת 300 אלף איש לנגב בעשור הקרוב". לדבריו, "אנחנו צפויים להגיע ליותר מ-40 אלף מקומות תעסוקה חדשים בפארקי התעשייה החדשים בעשור הקרוב. בנוסף, יהיו למעלה מ-45 אלף מקומות תעסוקה עקיפים בתחומי השירותים השונים, שיידרשו לפארקים ולמעבר צה"ל. בנוסף, למעלה מ-6 מיליארד שקל יושקעו בעשור הקרוב בפרויקטים של תחבורה".