ביקורת "גלובס": שירותי הצפייה של yes מול ממירי הוט

שתי חברות, שתי תפיסות: בשעה שהוט מתמקדת בשדרוג השירותים בתוך הבית ומשיקה לשם כך את הפייבר בוקס, yes חושבת על הצפייה במסכים האחרים

הוט, ממיר פייבר בוקס: ממשק מצוין ויכולות מדיה רבות

ממיר הפייבר בוקס של הוט הוא שדרוג משמעותי לממיר המקליט שהשיקה הוט לפני שנתיים, מג'יק HD, שסבל במשך כשנתיים מממשק איטי ומקריסות של מערכת ההפעלה, שגרמו ללקוחות תסכול רב. לפני כשנה החברה השיקה גרסה יציבה לממיר, ומאז הוא עובד ללא תקלות מיוחדות.

בדיקת הפייבר בוקס מגלה יכולות מתקדמות, זמני תגובה מהירים של כל המערכת, ובעיקר חוויה נקייה מתקלות. הוט שילבה בו יכולות רבות, שהופכות אותו למרכז מדיה ביתי. המוצר כולל את ממיר הכבלים, יכולות הקלטה, מודם הטלפון והאינטרנט וגם את התקן ה-WiFi.

ממשק: מדובר בממשק חדש לגמרי, הבנוי בצורה המזכירה את זו של ה-yes Max Total. לוח השידורים בנוי לרוחב, במקום תפריט אותו מגלגלים למטה. התוכנית שמוצגת באותה שעה מקבלת תמונה גדולה עם לוגו של התוכנית או תמונה של השחקנים. כמו כן, ניתן לקבל בצורה מהירה תקציר. החוויה ויזואלית ובעיקר נעימה לעין.

גלישה אלחוטית: בניגוד למודם וראוטר ה-WiFi הנוכחי של החברה - הוט בוקס, הסובל מבעיות רבות, הפייבר בוקס עובד בצורה יציבה ומציע קליטה טובה של ה-WiFi בבית. משדר חזק של האינטרנט האלחוטי חשוב במקרה הזה, כי בדרך כלל מתקינים את הפייבר בוקס בסלון מתחת לטלוויזיה, בעוד שהמחשב ממוקם בחדר אחר.

סטרימר: אחד השילובים המעניינים בפייבר בוקס הוא סטרימר פנימי, המאפשר להתחבר למחשב באותה רשת או בעזרת כונן אחסון חיצוני ולקרוא קבצים ממנו. המוצר קורא ללא בעיה קבצי וידיאו שהגיעו מהאינטרנט, וגם תוכן HD בפורמט MKV וקבצי תרגום לעברית (SRT). מדובר בעצם בפתרון נוח לצפייה בתוכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע שהגיעו מהאינטרנט (בעיקר תכנים שאין להוט, כמו משחקי הכס). במבט ראשון, נראה כאילו הוט יורה לעצמה ברגל, אבל נראה שמבחינתה זו השלמה עם המצב הקיים היום. אם גם ככה הלקוח משלם, עדיף שלא ילך וירכוש סטרימר בנפרד, אלא יצפה באמצעותה בתוכן מהאינטרנט ועם הממשק שלה הנושא לוגו של הוט.

שליטה מהסמארטפון: קיימת אפליקציה לסמארטפונים שמאפשרת לשלוט בממיר ולבצע הקלדות של טקסט בצורה נוחה יותר. משתמשי סמארטפונים וטאבלטים יכולים להקרין בקלות יחסית (על-ידי הורדת אפליקציית צד שלישי) תמונות וסרטונים שנמצאים במכשיר הנייד שלהם על המסך הגדול בסלון.

צפייה בשני ערוצים במקביל: חידוש נוסף (שהיה פופולרי בעבר בטלוויזיות ולא ממש הצליח) הוא צפייה בשני ערוצים במקביל, דבר טוב שלא רוצים לפספס שני משחקי ספורט או שתי מהדורות חדשות שמשודרות במקביל. היכולת הזו עובדת בצורה טובה, אבל היה צריך מעט לפשט את ההפעלה שלה.

יו טיוב: יכולת נוספת של הפייבר בוקס היא אפליקציית יו טיוב, שלא עולה מספיק מהר, אבל נותנת פתרון למי שרוצה לראות סרטונים מהרשת.

צפייה בתוכנית שטרם החלה: חידוש אחר בממיר הוא שדרוג של תוכנת ה-Start Over, המציעה להתחיל תוכנית מהתחלה, גם אחרי שהשידור שלה כבר החל. עכשיו הוט מציע את Start Next, שירות המאפשר לעבור לתוכנית הבאה (בתוכניות וערוצים מסוימים). בזמן הבדיקה שלנו, לא נתקלנו בתוכן מהסוג הזה.

מחיר: המחיר של הפייבר בוקס הוא החסם העיקרי. לקוחות המחזיקים את חבילת טריפל פלטינום יקבלו את המוצר חינם, אבל עדיין יצטרכו לשלם דמי התקנה גבוהים במיוחד של 350 שקל, שעליהם החברה לא מוכנה לוותר בשום אופן.

לקוחות טריפל רגיל יצטרכו לשלם 30 שקל לחודש, מנויי חבילות אחרות ישלמו 60 שקל לחודש. המחירים שהוט מציעה, כולל דמי התקנה גבוהים ומסתכמים בסכום השווה ערך לתשלום דמי מנוי של חודש נוסף, מה שהופך את המוצר להרבה פחות אטרקטיבי. חבל, כי מדובר בממיר מצוין שנותן למשתמש כל מה שהוא צריך במקום אחד.

yes: מולטי רום ו-yes go - נמצאים בכל מקום

מולטי רום: ממיר המקס טוטאל מציע כבר זמן רב יכולת גאונית בשם מולטירום, המאפשרת לצפות בתוכן המוקלט בממיר הממוקם בסלון, בממיר אחר המחובר לטלוויזיה בחדר שינה. היכולת הזו עובדת בצורה מוצלחת, כאשר הממיר גם זוכר איפה הצופה עצר את הצפייה בסלון וממשיך את השידור בחדר שינה. יכולת אחרת שעובדת פחות טוב היא הסטרימר של yes, המציע גם צפייה בקובצי וידיאו ותמונות הנמצאים במחשב על המסך בסלון.

אפליקציית yes go: החידוש האחרון מבית yes היא אפליקציית yes Go. השירות, שהתחיל לפעול אתמול (ד'), מציע על-גבי מחשבים ומכשירים ניידים של אפל ושל סמסונג, אפשרות לצפות במגוון של כמה עשרות ערוצים בזמן אמת על הטאבלט.

זה עובד נהדר, אפשר לצפות בלוח השידורים בצורה נוחה, כשלא נמצאים ליד הטלוויזיה. מעבר לזה, יש גם גישה למגוון תכני ה-VOD העשיר של yes. האפליקציה בגרסת האייפד ידידותית לשימוש.

היא עולה מהר ומאפשרת בשניות בודדות להגיע לתוכן המבוקש. כאשר צופים בתוכן ב-VOD ומפסיקים אותו באמצע, האפליקציה זוכרת ומציעה להתחיל מהנקודה שבה הופסקה. הבעיה היחידה היא שלוקח שניות בודדות עד שהתמונה של הסרט מוקרנת בצורה חלקה. כמו כן, לפעמים באמצע הסרט, התמונה הופכת מפוקסלת לכמה שניות. מבחינת לקוחות yes, השירות נותן ערך מוסף רב.

מחיר: כרגע yes מציעה את שירותי המולטירום והסטרימר ללא עלות נוספת, עבור לקוחות המשלמים 20 שקל על שירות ה-VOD. במהלך תקופת ההשקה של האפליקציה, yes לא תגבה תשלום עבורה, כאשר לאחר מכן השירות יינתן חינם למנויי ה-VOD וב-20 שקל ללקוחות שלא מנויים אליו. כמו כן, החברה מתכננת להציע בעתיד גישה להקלטות היס מקס דרכו.