מו"ל עיתון "בשבע" מתעניין ברכישת "מקור ראשון"

העיתון "מקור ראשון" מושך עניין בקרב משקיעים הרבה יותר מ"מעריב" ■ ההערכות בשוק הן כי שוויו של "מקור ראשון" נע סביב 10 מיליון שקל

מו"ל עיתון "בשבע", דודו סעדה, בוחן הגשת הצעה לרכישת העיתון "מקור ראשון" המצוי בהקפאת הליכים. ל"גלובס" נודע כי סעדה קיים אתמול (ג') פגישות עם עיתונאים ועורכים בעיתון על מנת לקבל מהם תמונת מצב ובכדי לקבל מהם לגיטימציה למהלך. "בשבע" הוא חינמון שבועי בעל אוריינטציה דתית לאומית, המופץ מדי יום חמישי. ההערכות בשוק הן כי שוויו של "מקור ראשון" נע סביב 10 מיליון שקל.

המועד האחרון להגשת הצעות לרכישת העיתונים "מעריב" ו"מקור ראשון" של שלמה בן צבי הוא ביום שני הקרוב. ל"גלובס" נודע כי גם עובדי "מקור ראשון" שוקדים על מציאת רוכש לעיתון, שייקח אותו מידי בן צבי, ובין היתר נעשו פניות לעו"ד יצחק מירון שיגבש קבוצה למטרה זו.

בימים האחרונים הגיעו אל הנאמן רו"ח חן ברדיצ'ב פניות רבות של גורמים שמביעים עניין ברכישת הפעילות של החברות "מקור ראשון בע"מ" ו"ביזניס", הכוללות מלבד שני העיתונים, גם את אתר האינטרנט nrg. עוד נודע כי העיתון "מקור ראשון" מושך עניין רב הרבה יותר מ"מעריב" ועל-פי הערכה, פרט להצעה של "בשבע" יתקבלו מספר הצעות נוספות.

כמו כן, הביעו מספר גורמים עניין באתר האינטרנט, אשר בן צבי עצמו הודיע כי יבקש למכור אותו, במסגרת תוכנית ההבראה. יש לציין כי על-פי דיווחיו של בן צבי לבית המשפט, גם מקור ראשון גם מצוי בהפסדים כלכליים לאורך זמן. ב-2011 הוא הפסיד 11 מיליון שקל, והוא ניזון בעיקר מהשקעת הבעלים.

"חוסר היגיון כלכלי"

בדוח שהגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב הנאמן ברדיצ'ב כי "התחרות חסרת ההיגיון הכלכלי המתנהלת בשוק העיתונות המודפסת בימים אלו (שהיא, ככל הנראה, גם אחת הסיבות העיקריות למצב אליו נקלעו החברות) מרחיקה משקיעים ורוכשים פוטנציאליים מתחום העיתונות הכתובה ולמעשה מביאה תחום זה לידי כליה דה-פקטו".

העובדה ש"מקור ראשון" פונה לקהל מפולח ביותר, הקהל הדתי ציוני, אשר סובל מחסך בתקשורת שתענה לצרכיו, הופכת את העיתון לאטרקטיבי וכלכלי יותר לרכישה מ"מעריב". בשוק התקשורת ממתינים לראות האם קבוצות התקשורת הגדולות יותר - כמו קבוצת "ידיעות אחרונות" של נוני מוזס וקבוצת ה"ג'רוזלם פוסט" של אלי עזור - יגישו הצעות כלשהן.

סעדה מסר בתגובה, "אנחנו רואים ערך חשוב בזה ש'מקור ראשון' ימשיך לצאת, ואנחנו חושבים שמי שיכול להמשיך לסייע בכך, ראוי שיעשה כול מאמץ לעשות זאת". במשרדו של עו"ד מירון סירבו להתייחס.