מציאות יפניות

במחסן המציאות גילינו השבוע את המניות היפניות בזירת הישראליות, נראה שהגיע הזמן לממש את האחזקה בטבע - מהלך מתחת ל-48 דולר יחשב סימן דובי מאוד

הבחירה שלנו בתרחיש מגמת העליה בוול סטריט הסתברה כנכונה ולמרות המתיחות עם רוסיה, ההאטה הסינית והתגובה לדברי ילן, המשקיעים עדיין קונים מניות. נראה שלעת עתה ניתן להשלים עם עובדה זו. יכול להיות שהעובדה שצריך להסתכל עליה היא שיש עדיין הרבה מניות שרחוקות מהשיא וחלקן אפילו רק בהתחלה של גל עולה כך שהן יהוו את הבסיס לעליית המדדים. במילים אחרות, באין אלטרנטיבות השקעה המשקיעים קונים את המניות שנותנות או צפויות לתת תשואה סבירה על הכסף וקניות אלו מתורגמות כמובן לעליית המדדים. כל עוד המניות יהיו מעניינות, אפשר והגובה של המדדים לא ירתיע.

20 אחוזי עליה?

קחו למשל את בנק אוף אמריקה. המניה עלתה אומנם פי ארבע בערך מנקודת השפל אבל שער השיא שלה גבוה פי 2.5 בערך מהשער הנוכחי. או את CSCO שהחזרנו לתיק הקניון ביום שישי. אחרי התנגדות ב-26 דולר היא ירדה ל-20 דולר והיום היא קצת מתחת ל-22 דולר. כלומר שרק עד השיא האחרון יש לה לעלות משהו כמו 20 אחוזים. אם יהיו מספיק מניות שיעלו השנה 20 אחוזים, מגמת העליה בוול סטריט עוד יכולה להפתיע בעוצמתה. אם סיסקו תפרוץ את השיא האחרון היא יכולה להעפיל עד אזור ה-32 דולר.

במחסן המציאות גילינו השבוע את המניות היפניות. זוכרים את MTU? אחרי שבקרה באזור ה-7.30 היא ירדה עד התמיכה שבאזור ה-5.4 דולר. מדובר באזור תמיכה משמעותי (דגש על אזור, לא "מתחייבים" על הסנט) ממנו המניה יכולה לעלות אל מעבר לשיא האחרון. נזכיר שלמרות השער האופטי הנמוך (ביינים זה נראה יותר יקר) מדובר בבנק יפני שמעסיק למעלה מ-80,000 עובדים עם שווי שוק של 75 מיליארד דולר ומכפיל נחמד של 6.

ומה בדבר ה-S&P500 עצמו? למדד תמיכה באזור ה-1850 והתנגדות באזור ה-1890. כמו בשבוע שעבר, אנחנו מניחים שההתנגדות היא זו שתיפרץ. תמיכה חשובה למעקב היא התמיכה שיש לנאסד"ק ב-4250. מהלך מתחת לרמה הזו יחשב סימן דובי מאוד.

טבע לפני ירידה?

בזירת הישראליות, נראה שהגיע הזמן לממש את האחזקה בטבע. מהלך עליה חד והתנגדות -50 דולר מזמינים תיקון. מהלך מתחת ל-48 דולר יחשב סימן דובי מאוד.

זיו סגל, מנכ"ל משותף בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.