קבוצה ישראלית גרמנית זכתה במכרז מסילות הרכבת בישראל

מדובר במכרז משותף לשלושה פרויקטים הנבנים במקביל על-ידי חברת נתיבי ישראל הנחשב לגדול מסוגו שהתנהל בישראל עד כה ■ הקבוצה שהובילה שיכון ובינוי זכתה במכרז

קבוצה בינלאומית בהובלת שיכון ובינוי זכתה במכרז הבינלאומי להנחת שלוש מסילות רכבת באורך כולל של 100 קילומטר. הצעתה של קבוצת שיכון ובינוי, שנבחרה בסוף השבוע עומדת על כ-800 מיליון שקל.

מדובר במכרז משותף לשלושה פרויקטים הנבנים במקביל על-ידי חברת נתיבי ישראל הנחשב לגדול מסוגו שהתנהל בישראל עד כה. איחוד המכרזים, שנעשה ביוזמת מנכ"ל נתיבי ישראל שי ברס יצר עניין בקרב ארבע חברות בינלאומיות בתחום הרכבות אשר ביקשו לקחת חלק בתנופת פיתוח תשתיות התחבורה שמוביל משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל.

שתיים מתוך ארבע הקבוצות שניגשו למכרז עברו את שלב המיון המוקדם (PQ):
קבוצה הכוללת את חברת DB BahnBau מגרמניה, חברת שיכון ובינוי וחברת לסיכו מישראל וקבוצה הכוללת את חברת TSO הצרפתית, חברת INDRA הספרדית וחברת תע"ן הישראלית. בסיום ההתמודדות זכתה כאמור קבוצתה של שיכון ובינוי.

המכרז שפורסם נועד לבחירת קבלן לביצוע עבודות התשתית המכונות "מבנה עליון" במסילת העמק בין חיפה לבית שאן; מסילת עכו כרמיאל שתחבר את העיר כרמיאל למסילת החוף; ומסילת הרכבת החדשה שתיסלל בין הערים כפר סבא והרצליה ותחבר את מסילת השרון למסילת החוף.

עבודת המבנה העליון כוללת הנחת המסילות, אדני רכבת ופסים וכן עבודות תקשורת, מערכות גילוי אש במנהרות הרכבת ועוד. עם סיום המבנה העליון יועברו המסילות לידי חברת רכבת ישראל לצורך הסעת הקרונות על הפסים החדשים.

מסילת עכו-כרמיאל היא מסילה חשמלית כפולה לנוסעים ומטענים באורך 22 ק"מ ושתי תחנות נוסעים. המסילה תחבר את העיר כרמיאל למסילת החוף וחיפה.

מסילת העמק שאורכה כ-60 ק"מ ומחברת את הערים בית שאן ועפולה לחיפה. לאורך המסילה יוקמו חמש תחנות נוסעים. המסילה השלישית היא בלב גוש דן בין הרצליה לכפר סבא אשר תשפר את נגישות יישובי השרון למרכז תל אביב במסגרת פרויקט 531. המסילה כוללת כ-9 ק"מ של מסילה כפולה מחושמלת לאורך כביש 531 מתחנת רכבת סוקולוב בהוד השרון ועד תחנת הרצליה, וכ-5 ק"מ מסילה כפולה מחושמלת לאורך כביש 20. לאורך המסילה 2 תחנות נוסעים - ברעננה דרום וברעננה מערב.