הידוק חגורה? 1,300 שקל שי לחג לעובדי חב' חשמל

מלחמה על ה"חשמל חינם": הנהלת חברת חשמל מבקשת מהעובדים לוותר על ההטבה - ועד העובדים הגיב בחריפות: "שהמנכ"ל יוותר על הטבות שכר" ■ אגף השכר באוצר מתכוון לגלם את ההטבה בחישוב נתוני השכר של העובדים, שתעלה את שכרם בכ-4%

הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם שוקל לגלם את שווי הטבת החשמל חינם של עובדי חברת החשמל בנתוני השכר שלהם, במסגרת דו"ח השכר השנתי שהוא מפרסם. הטבת החשמל חינם מאפשרת לעובדי חברת החשמל לצרוך עד 18 אלף קוט"ש בשנה, ולפיכך שוויה מגיע ל-960 שקל בחודש. שכרם ברוטו של עובדי חברת החשמל ב-2012 עמד על 23,195 שקל, כך שתוספת החשמל חינם תגדיל את שכרם ביותר מ-4%, ל-24,255 שקל. באוצר אמרו כי לא ידוע להם על כוונה כזו.

ועד המהנדסים בחברת החשמל הגיב היום (ב') בחריפות לדרישת מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, מהעובדים לוותר על הטבת החשמל חינם. בוועד קראו לגליקמן וליו"ר, יפתח רון טל, "לתת דוגמה אישית" ולהסכים להפחתת משכורתם ולצמצום הטבות נוספות, ובהם רכב שרד וטיסות במחלקת עסקים.

גליקמן קרא היום לעובדי החברה "לקבל החלטה אמיצה" בנושא הטבת החשמל. "אנחנו מצפים מכם", כתב גליקמן לעובדים, "להבין את הצורך בשינוי את התועלות שבצידו והסיכון הגדול שבקיפאון". ביום חמישי קיבל דירקטוריון חברת החשמל החלטה הקוראת להמיר את הטבת החשמל חינם התשלום השווה לצריכה הממוצעת של משק בית בישראל (ראה טבלה). ואולם, בחברה טוענים כי יש להשוות את צריכת העובדים לצריכת החשמל של העשירונים העליונים במשק.

שי לחג: 1,300 שקל לעובד

למרות המצב הפיננסי הקשה והצהרות המנכ"ל על הצורך הדחוף בהידוק חגורה, מחלקת חברת החשמל לקראת חג הפסח שי לחג מהגבוהים במשק. 13 אלף עובדי החברה קיבלו בימים האחרונים זיכוי בגובה 1,280 שקל לכרטיס ההנחות שלהם, אלקטריק. הכרטיס מוכר בכל הרשתות המובילות ומאפשר רכישת כ-8,000 מוצרים שונים.

מבירור שערך "גלובס" עולה, כי עלות השי לחג עומדת על 1,000 שקל, שמתוכם 75% במימון החברה ו-25% במימון ועד העובדים, שמרבית הכנסותיו מגיעות מתשלומי דמי החבר של העובדים. יצוין, כי ההתקשרות לצורך השי לחג נעשית מספר חודשים מראש, כך שלא ניתן היה לבטלה בעקבות פיצוץ המגעים לרפורמה בימים האחרונים. עם זאת, מצבה הפיננסי של החברה היה קשה באותה מידה לפני שנה.

כמה עולה חשמל חינם
 כמה עולה חשמל חינם