ערוץ 2: התיק נגד השר סילבן שלום צפוי להיסגר

(עדכון) - ג'ודי-שלום-ניר-מוזס בפייסבוק: "כל-כך מתוקים הילדים האלה שמתמודדים עם כל העולם עכשיו ועדיין כשאני מעירה אותם הם שואלים 'איך אבא' ואת לא יכולה לענות ש-48 שעות הוא לא הכניס כלום לפה"

תיק החקירה נגד השר סילבן שלום צפוי להיסגר - כך דווח הערב (ג') בחדשות ערוץ 2. לפי הדיווח, אישה נוספת הקשורה לכאורה בפרשה מסרבת להתלונן כך שיהיה קשה לבנות תיק בהתבסס על עדותה של המתלוננת היחידה נגד שלום.

חוקרי המשטרה עשו מאמצים להגיע לאישה נוספת על מנת שתתלונן נגד השר שלום, אך זו סירבה בכל תוקף לשתף פעולה. אם אכן ייסגר התיק בשל התיישנות, השר שלום עשוי להיוותר עם עננה המרחפת מעל ראשו - מכיוון שהתלונה נגדו אומנם לא אומתה, אך גם לא הופרכה.

בערוץ 2 דווח עוד כי ביומיים האחרונים שלום ממעט לצאת מביתו וכך גם רעייתו ג'ודי שלום-ניר-מוזס, אשר פרסמה הבוקר סטטוס בדף הפייסבוק שלה ולאחר מכן הסירה אותו, בזו הלשון: "כל-כך מתוקים הילדים האלה שמתמודדים עם כל העולם עכשיו ועדיין כשאני מעירה אותם הם שואלים 'איך אבא' ואת לא יכולה לענות ש-48 שעות הוא לא הכניס כלום לפה".

שלום, שנגדו הוגשה תלונה בגין עבירות מין שביצע בפקידה לפני 15 שנה, תושאל מוקדם יותר היום כחשוד בעבירות מין. הוא הגיע לפני הצהריים למשרדי יחידה 433 ונחקר במשך שעתיים.

במשטרה הודיעו שעיקרי הבדיקה יועברו ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, לצורך קבלת החלטה כיצד להמשיך לפעול. "אני בטח לא היחידה. מי שהתנהג כך כלפי עובדת בלשכתו, כבר לפני 15 שנים, בטוח שזאת נורמה. אני משוכנעת שיגיעו עוד מתלוננות. לא רציתי קצב 2", אמרה הבוקר המתלוננת למקורביה.

לטענתה, לפני 15 שנה בעת שהייתה פקידה בלשכתו הוא הזמין אותה לחדר המלון שבו שהה בירושלים וביצע בה עבירות מין. השר שלום מכחיש לחלוטין את דבריה ואמר שהוא לא מכיר עובדת כזו שעבדה תחתיו בעת שהיה שר המדע.

לטענתה של מ', היא לא הגישה את התלונה כדי שתיפתח חקירה פלילית, כי יש התיישנות, אלא כדי למנוע מהשר שלום להיות נשיא המדינה הבא. מ' עבדה בלשכתו, לטענתה, מאוקטובר 1998 ועד אוגוסט 1999 - כשבתקופה האחרונה של עבודתה אירע המקרה לכאורה ואז סיימה את תפקידה.

בעקבות הפרסומים, היא החליטה היום בעצת עורכת דינה רוני אלוני-סדובניק, להגיש תלונה במשטרה לאחר שלטענתה שמה ומספר הטלפון שלה הודלף. "אני מרגישה מאוימת", ציינה מ' והדגישה: "אני לא יכולתי לראות אותו כנשיא המדינה".

השר שלום: "זו מזימה פוליטית"

"היא מתקשה לתפקד. היא פשוט מתפוצצת מזה שהיא שומעת שמי שניצל את מעמדו וניצל אותה מינית חושב שהוא צריך להיות נשיא וזו הייתה הסיבה לטענתה שהיא לא יכלה להחזיק את זה בבטן", אמרה לחדשות 2 Online עו"ד סדובניק. "זה תפקיד שיש לו משמעות סמלית עבור עם ישראל וערכי ישראל. אני שומעת מאתמול ללא הרף כל מיני הטלות רפש בה ובאמינותה, אבל אף אחד לא שואל איך הוא טוען שהוא לא מכיר אותה". עורכת הדין וגם מ' עצמה שבו והדגישו כי לא היה אף אדם שהניע אותה להתלונן.

בקרבתו של השר דוחים מכל וכל את הטענות ואומרים כי מדובר ב"מזימה פוליטית" שנועדה לסכל את בחירתו לנשיא המדינה. הלילה התייחסה לפרשה גם רעייתו ג'ודי ניר מוזס שלום שצייצה בטוויטר: "מתפללת שנצליח להירדם לכמה דקות אחרי שני לילות לבנים. כואב כל כך שהילדים בגיל שהם צופים בחדשות".

שלשום התייחס לתלונה גם נמרוד ניר, בנה של אשת השר מנישואים קודמים. "בית הקלפים זה כלום לעומת מה שמתרחש בפוליטיקה הישראלית. כמו למשל פוליטיקאים שמנסים להפליל יריב פוליטי באונס", האשים.