הערכות: עובדי "מקור ראשון" יתמכו בהצעת רגוניס

‎‎‏"ישראל היום" מבקש לקנות את "מקור ראשון" ו-‏nrg‏ ■ העובדים חוששים מ"פגיעה בחופש העיתונאי"

שורה של הצעות בשוק התקשורת לרכישת העיתונים "מקור ראשון" ו"מעריב". אתמול (ב') פג המועד האחרון לרכישת העיתונים המצויים תחת הקפאה. כפי שפורסם אמש באתר האינטרנט של "גלובס", נודע כי עם מגישי ההצעות נמנים "ישראל היום" של שלדון אדלסון שהגיש הצעה לרכישת העיתון "מקור ראשון" ואתר nrg.

קבוצת "ידיעות אחרונות" החליטה שלא להגיש הצעה לרכישת העיתון, למרות התעניינות מוקדמת, וכך גם קבוצת "בשבע".

קבוצת "אשדיר" של אלי עציון ושוקי גולובינסקי, הגישה הצעה לרכישת העיתון "מקור ראשון" בלבד.

גם קבוצת משקיעים בראשותו של מנכ"ל מקור ראשון, אודי רגוניס, הגישה הצעה לרכישת שלושת גופי התוכן שבבעלות שלמה בן צבי. בנוסף, קבוצת ה"ג'רוזלם פוסט" של אלי עזור הגישה הצעה לרכישת "מקור ראשון" ואתר nrg.

עדיין לא ברור אם שלמה בן צבי, מו"ל "מעריב" ו"מקור ראשון", יגיש בעצמו הצעה מחודשת לרכישת מותגי התוכן שבבעלותו, אשר מצויים בהקפאה ותחת ניהול הנאמן חן ברדיצ'ב.

היום בשעות הצהריים, התכנסו עובדי מקור ראשון על-מנת לקבל הכרעה באשר לזהות המציע שעליו ימליצו לרכישת העיתון. העובדים נותרו חלוקים, לאור מה שהגדירו כ"חשש מפגיעה בחופש העיתונאי", שעשויה להגיע מכיוון "ישראל היום" במידה שאדלסון ירכוש את העיתון, ומההשפעה האידיאולוגית על התוכן. ל"גלובס" נודע, כי ההצעה הגבוהה ביותר מבין אלה שהוגשו לנאמן היא זו של אדלסון, והיא גבוהה משמעותית מיתר ההצעות. העובדים נוטים לתמוך בקבוצה שקיבץ סביבו רגוניס, אולם החלטה סופית טרם התקבלה.

יש לציין כי כל המשקיעים הפוטנציאליים נועדו מראש עם העובדים, וכולם הבטיחו להם לשמור על מקום עבודתם לפחות עד לסוף שנת 2014, ואף התחייבו לאפשר להם יד חופשית בבחירת העורך הראשי של העיתון.

בבקשת הקפאת ההליכים שהגיש "מעריב" בתחילת החודש, ציין בן צבי כי ל"מעריב" חובות של 50 מיליון שקל וכי אתר nrg מפסיד כ-250 אלף שקל בחודש.