יוסי מימן עשוי להישאר בעל מניות בערוץ 10

אלכסנדר לוין, שבוחן את הכניסה להשקעה בערוץ, מנהל מגעים מול הרשות השנייה כדי להוריד את סכום הערבויות, שעשוי להסתכם אף בכ-100 מיליון שקל

יוסי מימן עשוי להישאר כבעל מניות בערוץ 10. ל"גלובס" נודע, כי במסגרת הדיונים המתנהלים כיום בין אלכסנדר לוין ובין מימן ואנשיו, נבחנת האפשרות כי לוין יכנס כבעל מניות לערוץ 10 - גם ללא כניסתו של משקיע נוסף יחד איתו.

החשש העיקרי של לוין במסגרת העסקה הוא, כי יישאר ללא משקיע נוסף שיזרים כסף למען תפקודו של הערוץ. ועם זאת, לוין צפוי להפוך לבעל השליטה במסגרת עסקה מסוג זה, ואם מימן אכן יישאר בתמונה, הוא ידולל משמעותית. בכל אופן, נראה כי לוין נחוש להיכנס לערוץ - עם או בלי משקיע נוסף, אשר נמשכים החיפושים אחריו. מימן מחזיק כיום ב-51% ממניות הערוץ.

כפי שדווח לראשונה ב"גלובס", במסגרת המגעים הנמשכים סביב העסקה, מנהלים נציגיו של לוין - ובראשם מנכ"לית ערוץ 9, ויקטוריה גורדין - מגעים מול הרשות השנייה, כדי להבין בדיוק את הדרישות שיעמיד הרגולטור לפני מעבר לרישיונות.

על-פי החוק, אפשר יהיה לדרוש מבעלי מניות של הערוץ ערבויות של עד 100 מיליון שקל - סכום משמעותי, אשר המשקיעים הפוטנציאלים חוששים להתחייב לו. לשם השוואה, הערבויות שחברת הלוויין הייתה צריכה להעמיד לשם קבלת רישיון עמדו על 30 מיליון שקל בלבד.

המגעים מול הרשות הם במטרה שכבר עכשיו יקבע סכום ערבות הוגן, אשר יסלול את הכניסה של לוין לערוץ.

על-פי החוק, סוף חודש מארס הוא אבן דרך לבחינת עמידתו של הערוץ במחויבויותיו לטובת קבלת רישיון. ואולם, לא צפויה להתקבל החלטה בעניין לפי שעה, על-מנת לאפשר לערוץ למצות את האפשרויות שלו מול לוין.

נציגיהם של מימן ולוין לא הגיבו לידיעה.