זה רק כאילו-טרי

"סלפי", ערוץ 10 - מדובר בעריכה מחדש של כתבות שכבר שודרו

"סלפי", ד' 22:00, ערוץ 10

למרות חיבתי המוצהרת למחלקת האקטואליה של ערוץ 10, עליי להודות שאני חש מעט מרומה, כמו אורח שהזדמן פעמיים ברציפות לאותו אולם אירועים וגילה ששאריות הסטייק של אתמול ממלאים את הבורקס שלו. היום ב"סלפי": אבישי בן-חיים המוכשר משרטט דיוקן עתידי אופציונלי של ישראל בעוד כ-15 שנה, כאשר החרדים יהפכו לרוב. אם זה נשמע לכם מוכר, זה רק מפני שמדובר באסופה של כתבות ששודרו במהדורות החדשות היומיות תחת הכותרת "שלטון הרב", נערכו מחדש ומוגשות לציבור כסרט תיעודי כאילו-טרי. מזל שהתוכנית שקודמת לשארית המחוממת הזאת נקראת "המקור". לפחות משדר מקורי אחד יהיה הערב בערוץ 10.

אוכלים סרטים

"צייד הצבאים", ד' 23:30, הוט פריים

מי שבשם סוף השבוע המתקרב מרשה לעצמו להסתפק בשנת לילה קצרה כבר ברביעי, מוזמן לשורה של סרטי "כמעט חצות" בערוצי הסרטים. נתחיל עם "אישה יפה" ("יס 1", 23:19), מפגש קולנועי נדיר בין שני כוכבים ברגע הכי נכון בקריירה שלהם (ריצ'ארד גיר שהציל את שלו וג'וליה רוברטס שביססה את שלה), לבין גארי מרשל הבמאי. קיטשי, נוסחתי, שחוק, ועדיין מהלך קסם על הצופה בכל פעם מחדש. נעלה הילוך עם הגרסה ההוליוודית של "נערה עם קעקוע דרקון" ("הוט גולד", 23:45), ספר המתח המצליח של סטיג לארסן שהוכיח שהוליווד יכולה לחקות את אירופה בלי לפגוע באמינות. אלא שהסרט של הערב, הוא הוותיק ביותר: סרטו החד-פעמי של מייקל צ'ימינו מ-1978, אולי הטוב שבסרטי פוסט-וייטנאם: "צייד הצבאים" ("הוט פריים", 23:30), שמראה איך חייהם של שלושה חברי-ילדות משתבשים בעקבות הצלקות שהותיר בהם השירות הצבאי בוייטנאם. רוברט דה-נירו ומריל סטריפ אדירים בסרט שהוא גדול אף מסך כשרון כל שחקניו.

סליחה מאלוהים

אחרי ששיבחתי אתמול את הסרט התיעודי - "עד שאלוהים יפריד בינינו", התברר שהטעיתי אתכם והסרט ישודר הערב, ולא אתמול כפי שכתבתי בטעות. לפיכך סליחה מהקוראים, וכן, הסרט הזה עדיין ראוי לצפייה גם הערב, בשעה 21:00 ביס דוקו.