נעילה שלילית בבורסה: החברה לישראל ירדה לאחר הדוח

מגמה שלילית בוול סטריט ■ אופציות המעו"ף פקעו הבוקר על 1,398.49 נקודות ■ הפסד שנתי של 620 מיליון דולר לחברה לישראל ■ בבילון הוסיפה לצנוח

יום המסחר בבורסה (ה') ננעל בירידות שערים ברקע פתיחה שלילית בבורסות וול סטריט. נזכיר כי היום פקעו אופציות המעו"ף לחודש מארס, כשמדד המעו"ף לפקיעה נקבע ברמה של 1,398.49 נקודות.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בירידות שערים, למרות עליות שערים בבורסות אירופה ושיא של שבועיים במדדים המובילים באסיה, ועל רקע דבריו של הנשיא אובמה כי לא יפעיל כח נגד רוסיה, אלא יסתפק בדיפלומטיה וסנקציות. לדברי מארק לוצ'יני, אנליסט ראשי בג'ני מונטגומרי סקוט, "ההצהרה של הנשיא אובמה על הידוק הסנקציות האפשרי נגד רוסיה גררה את המניות למטה".

בתל-אביב הסתיים המסחר במגמה מעורבת אתמול, כשמדד המעו"ף סוגר בעלייה קלה על 1,401 נקודות ואילו ת"א 75 יורד ב-0.2% בסיום.

הפסד של 620 מיליון דולר לחברה לישראל

אתמול דיווחנו כי לאחר יותר מחצי שנה ללא מדיניות תגמול מאושרת, צפויה החברה לישראל להודיע על מדיניות חדשה, שלפיה יבוטל בונוס של 4 מיליון שקל למנכ"ל החברה, ניר גלעד, עבור פיצול החזקותיה של החברה לישראל. נוסף על כך, נחתך לגלעד הבונוס השנתי כמעט בחצי, והוא יוגבל לתקרה של עד 5 מיליון שקל, לעומת 9 מיליון שקל בעבר, וכן הועלה רף הרווח השנתי המזכה בבונוס ל-350 מיליון שקל, לא כולל רווחים בגין השלמת הסדר החוב בצים.

הבוקר דיווחה החברה לישראל על הפסד של כ-620 מיליון דולר ב-2013 לעומת הפסד של כ-146 מיליון דולר ב-2012. ההפסד נובע רובו מההפסד הגדול של צים.

בבילון הוסיפה לצנוח ברקע מכירת 4% ממניות החברה השבוע על ידי בעל השליטה נועם לניר בהיקף של כ-13.7 מיליון שקל, צעד הנתפס בשוק כחוסר אמון של לניר ביכולת ההתאוששות של החברה מהמכה שספגה אשתקד, אז ביטלה גוגל את חוזה הפרסום עם בבילון.

מניית לאומי איבדה גובה בעקבות הדוח של החברה לישראל. לאומי יפרסם את תוצאותיו ביום שני הקרוב.

היום ייחתם בירושלים ההסכם למכירת רבע מהזכויות ברישיונות "לוויתן" לחברת וודסייד האוסטרלית תמורת 2.71 מיליארד דולר. טקס החתימה ייערך באולם ישיבות שנשכר באחד מבתי המלון המפוארים בירושלים וצפויים להשתתף בו בעל השליטה בקבוצת דלק יצחק תשובה, מנכ"ל נובל אנרג'י צ'רלס דייוידסון וראשי רציו ליגד רוטלוי ויגאל לנדאו. נציין את רציו , אבנר ודלק קידוחים .

חברת הפניקס דיווחה הבוקר כי הרווח הכולל של הקבוצה בשנת 2013 הסתכם בכ-744 מיליון שקל, בהשוואה לכ-436 מיליון שקל ב-2012, גידול של כ-71%.