פריצת דרך משמעותית: השביתה במשרד החוץ לקראת סיום

לאחר 5 ימים של שביתה כוללת ששיתקה את מערך החוץ של ישראל בכל רחבי העולם, המשבר עומד להסתיים: בפגישה שקיימו אמש נציגי האוצר וההסתדרות נרשמה התקדמות משמעותית במגעים שצפויה להוביל לסיום השביתה

שביתת עובדי משרד החוץ עומדת להסתיים: בפגישה שקיימו אמש (ד') נציגי ההסתדרות ומשרד האוצר בה דנו במשבר במשרד החוץ שהוביל לשביתה הכללית של העובדים - לראשונה בתולדות המדינה - נראה שהשביתה ששיתקה את נציגויות ישראל בעולם לקראת סיום.

הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, נועדו אמש במשרד האוצר בירושלים, בדיון שבראשו עמד השופט בדימוס סטיב אדלר. במהלכו, נרשמה התקדמות משמעותית בסוגיות שעל הפרק והצדדים הגיעו להסכמות שיובילו לסיום השביתה במשרד החוץ. הצדדים ייפגשו היום במטרה לנסח את מסמך העקרונות עליהם הסכימו.

בתחילת השבוע חסמו עובדי משרד החוץ את הכניסות אליו ומנעו מהמנכ"ל ניסים בן שטרית להיכנס למשרדו בירושלים - זאת כחלק מצעדי המחאה. בשל השביתה, כל 103 הנציגויות של משרד החוץ ברחבי העולם נותרו סגורות ואזרחי ישראל בחו"ל לא קיבלו שירותים בסיסיים: מהנפקת דרכונים ועד הכנת ביקורים וקיום מגעים מדיניים עם גורמים שונים בעולם.

שלשום תקף שר החוץ, אביגדור ליברמן את עובדי משרדו השובתים: "זכותם של עובדים לשבות ולדרוש שיפור בתנאי העסקה, אך אני לא אקבל שעוברים לפגיעה בחסרי ישע", אמר ליברמן במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בכנסת. "מה שקורה הוא שפוגעים במסכנים שאיבדו דרכונים ולא יכולים לחזור ובתינוקות שצריכים לחזור למדינת ישראל. אנחנו לא מחזירים גופות של אנשים שנפטרו בחו"ל, זו פגיעה בשמנו הטוב".

שר החוץ אמר כי "יש קווים אדומים שאסור לחצות אותם. אני לא אקבל פגיעה בצרכים ההומניים הבסיסיים ולא משנה איזו הצדקה תהיה לזה. העובדים טועים כשהם נוקטים באלימות. כשחוסמים מאנשים אחרים לחזור ולהיכנס למשרד. הם רשאים לשבות, אך לא לחסום את הגישה לאנשים אחרים ולנקוט באלימות מילולית ופיזית. ראיתי עובדת בכירה בלשכה המשפטית יוצאת בבכי, אחרי שקיללו ואיימו עליה".