עובדי רשות השידור עוצרים כסף להפקות חיצוניות

תוכנית הטלוויזיה בהשתתפות מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם לא תשודר הערב בשל איומי העובדים להשביתה ■ הוועדים החליטו בצעד חסר תקדים לעצור את כל העברות הכספים למיקור חוץ

תוכנית הטלוויזיה בהשתתפות מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם לא תשודר הערב בשל איומי העובדים להשביתה. לאחר שוועד ההפקה הבהיר כי בכוונתו לשבש את שידורי התוכנית המשודרת בערוץ 33, במסגרת סכסוך העבודה, החליט המנכ"ל לבטלה כצעד מונע. "עיצומי הוועד ננקטים בעקובת שיתוק פעילות חטיבת התוכניות בעברית ובערבית בערוץ 1", כתבו הוועדים לעובדים, "שיתוק שמקורו בסירוב הנהלת רשות השידור להעביר לחטיבת התוכניות תקציב יעודי להפקות שאושר במוסדות הרשות ובוועדת הכספים".

"יצוין כי ועדת הכספים של רשות השידור אישרה סכום של 12 מיליון שקל לחטיבת התכניות בעברית ו-3 מיליון שקל לחטיבת התכניות בערבית. הנהלת הרשות מפירה את החלטות מוסדות הרשות - ולכן עד כה לא העבירה לחטיבת התוכניות את התקציבים הללו - צעד שפוגע בשידורים ומונע את ביצוען של ההפקות המתוכננות בפועל".

בתוך כך, החליטו הוועדים בצעד חסר תקדים לעצור את כל העברות הכספים למיקור חוץ, כלומר להפקות חיצוניות. המהלך עשוי לגרום לתסיסה בשוק ההפקה שכן מדובר בעשרות מליוני שקלים.

ענת עוזרי, יו"ר הדירוג המשולב ברשות השידור אמרה בתגובה כי ״אתמול התכנס מטה המאבק של ועדי ההסתדרות ולאחר התייעצות עם בכירי ההסתדרות החליט, לעצור את כל הכספים למיקור חוץ וזאת עקב החלטות הרסניות של ועדת הכספים ויו"ר הרשות, אמיר גילת במטרה להביא אותנו למצב של חדלות פרעון תוך ניסיונות נלוזים לשאת חן בעיני השר ועל חשבון גב העובדים ופגיעה בפרנסתם״.

״בתום דיון משותף של כלל נציגי העובדים שנערך אתמול, הוחלט פה אחד שלא להעביר כספים למיקור חוץ", אמר לגלובס בתגובה ליאור יצחקי מועד עובדי ההנדסה והטכנאים. "זה צעד אחד בשורה של צעדים שאנו נוקטים בהם לאור ההחלטה לקדם את מסקנות ועדת לנדס ובשל כך נגרם נזק כבד בתזרים השוטף של רשות השידור.

לדבריו, "ועדת הכספים של רשות השידור החליטה על קיצוץ של 50 מיליון שח בהפקות פנים ולאור מצב הדברים החלטנו לעצור את העברת הכספים לחברות ההפקה שממילא תוכניותיהם לא משודרות שזה מחדל בפני עצמו. אנו מעדיפים להבטיח את פרנסתם של מאות העובדים מאשר להוציא כסף למיקור חוץ".

מרשות השידור לא נמסרה תגובה.