נעילה מעורבת בבורסה; רציו ירדה 2.5%, מזור צללה 6%

מדד המעו"ף ננעל ב-1,400 נקודות ■ דלק קידוחים, רציו ואבנר ריכזו עניין על רקע הציפייה לחתימה על עסקת וודסייד ■ עונת הדוחות מסתיימת ■ סוכנות הדירוג S&P אישררה את דירוג האשראי של מדינת ישראל

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (א') במגמה מעורבת, כאשר מדד המעו"ף טיפס בכ-0.2% לרמה של 1,400 נקודות. מדד ת"א 100, מנגד, ירד בכ-0.15%. מחזור המסחר נמוך והסתכם בכ-582 מיליון שקל.

סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P אישררה שלשום את דירוג האשראי של מדינת ישראל והותירה אותו על כנו ברמה של A+ עם תחזית יציבה. בהודעה שפרסמה סוכנות הדירוג צוין כי אישרור הדירוג בא על רקע השיפור במסגרת הפיסקלית, צמיחה כלכלית יציבה והמשך הורדת יחס חוב-תוצר. מדובר באישרור דירוג שני מאז הביקור השנתי של נציגי החברה בישראל שהתרחש באוגוסט 2013.

חוזה נוסף לאלביט מערכות

מניית טבע סיימה בעליות על רקע פער חיובי של 0.9% ומנגד פרוטליקס יורדת על פער שלילי של 3%. האנליסטית אליאב אברהם מסיטי העלתה בסוף השבוע את מחיר היעד למניית טבע ל-60 דולר, תוך שהיא מותירה המלצת "קנייה" ומציינת כי מניית טבע מציגה את מודל הסיכון-סיכוי הכי טוב מבין מניות חברות התרופות הגנריות בשוק.

דלק קידוחים , רציו ואבנר עמדו במוקד על רקע הציפייה לחתימה על עסקת וודסייד, לאחר שבניגוד לכל הציפיות המוקדמות, טרם הושלמה העסקה לרכישת רבע מהזכויות ב"לוויתן". סלע המחלוקת העיקרי שנותר בין הצדדים הוא ההסתייגות של וודסייד ממתווה המיסוי על הגז, כפי שממליץ האוצר.

אלביט מערכות הודיעה היום כי קיבלה חוזה בהיקף כספי של כ-163 מיליון דולר ממדינה באירופה, לאספקת מערכות אלקטרוניות צבאיות ליישומים יבשתיים. המערכות תסופקנה במהלך כשלוש שנים.

החברה לישראל ריכזה עניין על רקע הפסד של כ-620 מיליון דולר ב-2013 לעומת הפסד של כ-146 מיליון דולר ב-2012. ההפסד נובע רובו מההפסד הגדול של צים.

בנק לאומי יפרסם את תוצאותיו הכספיות לרבעון הרביעי ביום שני הקרוב.

חברת הפניקס דיווחה ביום חמישי כי הרווח הכולל של הקבוצה בשנת 2013 הסתכם בכ-744 מיליון שקל, בהשוואה לכ-436 מיליון שקל ב-2012, גידול של כ-71%.

בריינסוויי דיווחה הבוקר כי התקשרה בהסכם הפצה ושיווק בלעדי בישראל עם חברת מדיסון פארמה. על פי ההסכם ניתנה לנציג זכות בלעדית להפצה של מערכת Deep TMS של החברה בישראל, לטיפול בהתוויות שאושרו על ידי משרד הבריאות.