8 המשרדים שניגשו למכרז קופ"ח כללית עברו לשלב הבא

זאת, למרות שאמורים היו לעלות רק 4 משרדים ■ המשרדים יצטרכו להציג בעוד שבועיים מצגות קרייאיטיב ואסטרטגיה, ולאחר מכן ייערך שלב התמחרות

כל 8 המשרדים שניגשו לשלב הראשון במכרז על תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית נשארים בהתמודדות ועולים לשלב הבא - כך נודע ל"גלובס". המשרדים קיבלו בימים האחרונים בריף, שאת התשובה אליו הם אמורים להציג תוך שבועיים במצגת שתכלול קריאייטיב ואסטרטגיה.

המשרדים הם מקאן אריקסון, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, גיתם BBDO, גליקמן-נטלר-סמסונוב, ראובני-פרידן, ברוקנר-נטע-יער ופובליסיס ישראל.

כפי שנחשף ב"גלובס", באחרונה יצא לדרך המכרז על תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית - הקופה הגדולה בישראל. במסגרת המכרז פנתה הקופה לעשרת המשרדים הגדולים, שהיקף הפרסום שבו הם טיפלו ב-2012 עמד על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום על יותר מ-90 מיליון דולר. השלב הראשון כלל עמידה בתנאי סף ופרזנטציה של המשרד במשרדים עצמם. לשלב השני אמורים היו להיבחר כארבעה משרדים, שיציגו פרזנטציית אסטרטגיה שלאחריה אמור היה להיערך תהליך התמחרות, אך עתה כאמור חל שינוי וכל המשרדים שעומדים בתנאי הסף יעלו לשלב הצגת המצגות האסטרטגיות.

עופר חברוני, סמנכ"ל וראש חטיבת שיווק וקשרי לקוחות בכללית,המנהל את המכרז, אישר את הידיעה והסביר את המניעים שהובילו לכך שבשלב השני ייקחו חלק כל המשרדים שהשתתפו בשלב הראשון: "השלב הראשון כלל ביקור של כמות מצומצמת של אנשים - שלושה בסך הכול - במשרדים עצמם ופגישה עם הצוות שאמור לטפל בתקציב. בפגישות כאלה יש גם עניין של טעם סובייקטיבי, ולמרות שמדובר בחלק נמוך מאוד בשקלול הכולל, בכל זאת העדפנו להשאיר את הדברים בידי צוות רחב יותר שיהיה בשלב המצגות".

חברוני מעריך, שהפרזנטציות יתקיימו לאחר חג הפסח ואז ייבחר מספר מצומצם של משרדים שיעלה לשלב ההתמחרות.

מנתוני יפעת פרסום עולה, כי היקף הפרסום של שירותי בריאות כללית עמד ב-2012 על כ-25.3 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-7 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2013 ירד היקף הפרסום והוא עמד על 14.6 מיליון דולר במחירי מחירון.