ערוץ 10: "אנו מקיימים מגעים מתקדמים מול משקיעים"

הערוץ קיבל ארכה מהרשות השנייה למיצוי המגעים ■ הרשות אישרה את העסקה שבה תרכוש אנדמול מניות בזכיינית רשת

ערוץ 10 קיבל מהרשות השנייה ארכה למיצוי הדיונים מול משקיעיו הפוטנציאליים. בדיון שהתקיים ביום ה' האחרון במועצת הרשות השנייה, הוחלט שלא לקבל את התאריך הקבוע בחוק, ה-31 במארס, כתאריך שבו תיתן את הרשות השנייה את המלצתה באשר לכשירותו של הערוץ לקבל רישיון. האפשרות שלא לקבוע אם הערוץ עומד או לא במחויבויות לקראת רישיון, אושרה על-ידי היועצת המשפטית של הרשות השנייה עו"ד הילה שמיר.

לא נקבע לעת עתה תאריך נוסף לישיבה בנושא, וההערכה היא כי תאריך כזה יפורסם בקרוב על-ידי הרשות השנייה.

בדיון שהתקיים, שבו נכחו המנכ"ל רפי גינת ונציגיו של בעל השליטה בערוץ יוסי מימן - ליאו מלמוד ואירית אילוז, דיווחו אנשי ערוץ 10 על "מגעים מתקדמים הנערכים עם משקיעים מהארץ ומהעולם".

אנשי הערוץ ביקשו מהמועצה "שהות נוספת להגשת השלמות לבקשה אשר יאפשרו לערוץ להתחיל לשדר ברישיון", לשון הודעת הרשות השנייה. ל"גלובס" נודע, כי המגעים מול אנשיו של אלכסנדר לוין בשלים, ועל-פי ההערכה מבקש מימן למצות את מלוא האפשרויות גם מול מתעניינים אחרים בערוץ.

ההחלטה נדחתה

בתום הדיון קבעה המועצה, כי "לאור העובדה שטרם הוצג מבנה בעלות יציב ויכולת כספית וכלכלית של בעלי עניין בחברה, קובעת המועצה כי לא ניתן לקבל החלטה בעת הזו בבקשה שהוגשה במתכונת הנוכחית. ככל שיוגשו השלמות נדרשות, בין היתר בהיבטי הבעלות והיכולת הכלכלית, הם ייבחנו ע"י הנהלת הרשות אשר תציג את ממצאיה בפני המועצה, אשר תבחן באותה העת את כלל השיקולים הרלוונטיים ובכלל כך משמעות הגשת חלק מהנדרש באיחור".

בתוך כך, אישרה מועצת הרשות השנייה גם את העסקה של זכיינית ערוץ 2 רשת מול אנדמול העולמית. העסקה אושרה לאחר הליך בדיקה שקיימה הלשכה המשפטית של הרשות השנייה ובמסגרתו בין היתר הושלמו המסמכים שאנדמול הייתה צריכה להעביר במסגרת העסקה ושעיכבו אותה עד כה. על פי המסמכים שהוגשו מתוך ששת חברי הדירקטוריון של הזכיינית, תמנה אנדמול שניים מטעמה, בעלי אזרחות זרה.